Volkswagen се стреми да намали разходите на фона на спада на продажбите на електромобили и предупреди, че евентуалното затваряне на завода за сглобяване на автомобили Audi в Брюксел е опция, предава Elektrek.

Изминаха 26 години, откакто бяха затворени вратите на фабриката за VW Westmoreland в Пенсилвания на компанията, което беше последното затваряне на завод. Това обаче скоро може да се промени.

Дъщерната компания на Volkswagen Audi заяви, че обмисля преждевременно прекратяване на производството на Q8 e-tron - единственият модел, произведен в завода на Audi в Брюксел.

 Volkswagen ще инвестира милиарди в конкурентa на Tesla Rivian

Volkswagen ще инвестира милиарди в конкурент на Tesla

Сделката e на стойност 4,6 млрд. евро

Ръководството на завода вече се обърна към Съвета на компанията, като обяви планове за преструктуриране на обекта.

Според Audi затварянето на завода би било възможно, ако не бъдат намерени алтернативи. "Обявяването на намерението не означава, че е взето решение", според Фолкер Герман, главен изпълнителен директор на Audi Brussels. Той заяви, че ще се вземат предвид всички гледни точки.

Новината идва на фона на спад в продажбите на Audi с над 11% през второто тримесечие на 2024 г. Audi твърди, че спадът е част от глобалното забавяне в електрическия луксозен сегмент.

Volkswagen продаде 17 900 модела Audi Q8 e-tron (включително Sportback) през първата половина на 2024 г., което е спад от 19 500, предадени през първото полугодие на 2023 г.

Общите продажби на електромобили на VW Group паднаха до 317 200 през първата половина на годината от 321 600 миналата година (-8%).

Volkswagen беше много силно засегнат в Китай (спад на продажбите с близо 20% на годишна база), тъй като местните производители на електромобили като BYD продължават да пускат електрически автомобили с по-дълъг пробег и на по-ниски цени. Компанията цитира "силно конкурентна среда" за последствията.

Но в същото време VW заяви, че броят на поръчките в Западна Европа е нараснал до около 170 000. С пускането на нови VW ID.7 Tourer, Audi Q6 e-tron и Porsche Macan Electric, марката очаква инерцията да се промени.