Корпорацията Toyota е един от най-уважаваните и популярни автомобилни производители не само в родната Япония, но и в цял свят. Таксиметровата индустрия в азиатската страна обаче се изправи срещу компанията. Защо?

Целият конфликт тръгва от подписаното стратегическо партньорство между Toyota и платформата за споделени превози Uber, което беше обявено през май. В Япония сделката предизвика вълна от недоволство най-вече сред таксиметровите фирми.

На среща през миналия месец от местната федерация на таксиметровия бизнес са изразили недоволството си от колаборацията между двата гиганта и инвестициите на Toyota в Uber.

Скоро след това президентът на автомобилния производител Акио Тойода се е срещнал с председателя на организацията с цел да го убеди, че партньорството с американската технологична фирма няма да навреди на бизнеса в Япония.

“Той ми предложи да се включим в промотирането на проекта за бъдещето на японската таксиметрова индустрия”, коментира председателят Масатака Томита, цитиран от Bloomberg.

“Позицията ни обаче е, че Toyota подкрепя нашия враг”, допълва той.

Партньорството може да се окаже нож с две остриета за японската корпорация, тъй като таксиметровите компании са сред нейните основни клиенти в Страната на изгряващото слънце.

През миналата година от Toyota са продали 6600 коли на фирмите в индустрията. В края на 2015 г. от асоциацията в Япония обявиха, че компаниите планират да подновят автопарка си с 10 000 хибридни возила на Toyota до Олимпиадата през 2020 г. Дали обаче тези планове ще се осъществят все още не е ясно.