Изхарчените средства с карти Visa, издадени от български финансови институции при чужди търговци нарастват с 12% по време на празничните периоди през май тази година (29 април – 2 май, 6 – 8 май, 21 – 24 май) спрямо миналогодишните (10 – 13 април, 6 – 8 май, 21 – 24 май) и надхвърлят 18, 4 млн. евро.
Броят на направените покупки е над 412 000, което е с почти 25% повече спрямо 2015 г. Източник на данните е статистиката на Visa Европа за България, която включва разплащанията, извършени лице в лице на POS терминали, онлайн разплащанията и разплащания на стоки и услуги без физическо наличие на картата (МОТО трансакции).
Общият потребителски разход с български карти Visa в празничния период около Гергьовден тази година надхвърля 5 млн. евро, а броят на покупките достига 115 000. Общият брой на покупките лице в лице за тридневния период достига почти 45 000, а сумата надхвърля 2,5 млн. евро.
За втора поредна година държавата, в която има най-голям брой регистрирани покупки на POS терминали във всеки от трите дни е Великобритания. Трансакции лице в лице в същия период са регистрирани на екзотични дестинации като Бахамските острови, Бахрейн, Еквадор, Куба, Казахстан и други.
През 2016 г., в дните около 24 май, български карти Visa са използвани при чужди търговци (на POS терминали, онлайн и чрез МОТО трансакции) над 147 000 пъти, а общата сума, изхарчена за този период възлиза на 6,7 млн. евро. В сравнение с предходната година, това е ръст от 24% в броя на покупките и над 16% в стойността на изхарчената сума.
По време на великденските празници на тази година, изхарчените средства с карти Visa, издадени от български финансови институции при чужди търговци нарастват с 10% спрямо Великден 2015 г. (9 –13 април) и достигат стойност от над 3 млн. евро. Броят на направените покупки е близо 55 000, което е с почти 25% повече спрямо 2015 г.
Най-много средства за втора поредна година са изразходвани в Италия, където родните потребители са направили над 5 000 покупки в празничните дни на стойност близо половин млн. евро. Това е увеличение от над 30% в потребителския разход на българите на Апенинитеи е най-голямата сума в сравнение с всички останали държави по света.
Във Великобритания българските граждани са осъществили над 7000 покупки на обща стойност 234 000 евро или с 10% повече от 2015 г. В южната ни съседка Гърция стойността на изхарчените средства нарастват с над 60% и надхвърлят 230 000 евро, а броят на покупките достига 2 000. Данните на Visa Европа показават и значителна употреба на български карти Visa на POS терминали също и в Германия и Испания.
Употреба на български карти Visa през същия период е регистрирана и в екзотични дестинации като Кувейт, Непал, Чили, Казахстан, Фарьорските острови и Тринидад и Тобаго.
Visa Европа в България отчита силни резултати и в областта на онлайн търговията, където са регистрирани над 70 000 трансакции на обща стойност над 2,7 млн. евро или с близо 23% повече в сравнение с великденските празници през 2015. Пикът на разплащанията онлайн във Великобритания е бил на 29 април, когато българските граждани са направили над 12 000 онлайн покупки на стойност над 450 000 евро само за 24 часа. Българските потребители са пазарували най-много от търговци, регистрирани още в Унгария, Люксембург, Ирландия и САЩ, като общо в петте страни са направени близо 75% от всички покупки онлайн.
Делът на разплащанията на стоки и услуги без физическо наличие на картата (МОТО трансакции) бележи ръст от повече от 118% и достига малко над 820 хил. евро по Великден, а броят на трансакциите от този тип надхвърля 22 хил.
„С всяка изминала година, все повече българи се доверяват на Visa при разплащания в чужбина по време на празнични периоди. Това е така, защото разплащанията с Visa дават увереност и премахват рисковете от притежанието на големи суми валута в брой при престой в чужбина. Българските картодържатели знаят, че средствата им са защитени и освен да осъществяват бързи, удобни и сигурни разплащания, винаги могат да разчитат на отличните услуги на Visa, независимо от мястото на земното кълбо, където се намират“, сподели Красимира Райчева, мениджър на Visa Европа за България.