Топ 10 купувачите на танкери са похарчили 3,7 милиарда долара за закупуване на 90 употребявани кораба от началото на годината - два пъти повече от подобни играчи на пазара за кораби за насипни товари. Това се казва в проучването на Ребека Галанопулос Джоунс, старши анализатор в услугата за проследяване и оценка на кораби VesselsValue, цитирана от finmarket.ru.

Към днешна дата най-големите купувачи на използвани кораби за насипни товари са платили общо 1,6 милиарда долара за 51 кораба.

Новите кораби: Срив при контейнеровозите, бум при танкерите

Новите кораби: Срив при контейнеровозите, бум при танкерите

Китайските корабостроителници са лидери, следвани от Южна Корея и Япония

Scorpio Tankers оглави списъка по отношение на разходите за танкери, след като придоби 17 кораба за общо 829 милиона долара, включително 13 MR и четири LR2. Средната възраст на закупуване е само четири години.

На второ място е индийската Gatik Ship Management, която плати 641 милиона долара за 19 танкера, с което общият брой на закупените кораби от създаването на компанията през декември 2021 г. достигна 63. Средната възраст на придобитата собственост е 15 години. Някои от тези кораби вече са препродадени, тъй като търсенето продължава да расте.

Следва канадската Teekay Tankers, която закупи 1 Suezmax, 4 Aframax и 4 LR2 на обща стойност $393,9 милиона. Средната възраст на закупените кораби е 12 години.

Русия ще купува десетки товарни кораби за милиарди долари

Русия ще купува десетки товарни кораби за милиарди долари

Страната иска да замени (част от) чуждестранните кораби със собствени

От септември 2022 г. цената на четиригодишните танкери MR е надхвърлила 40 милиона долара, а LR2 - 65 милиона долара, най-високата стойност от 2008 г. насам. Това се обяснява с нарастването на търсенето след налагането на санкции върху руския петрол, което промени структурата на търговските потоци.

По отношение на общите разходи за корабите за насипни товари лидер е норвежката Golden Ocean, която е похарчила 291 милиона долара за 6 кораба Newcastlemax Capesize с дедуейт 208 000 тона и средна възраст четири години.

Придобиването на корабите за насипни товари Hong Kong Pacific Basin 9 за 189,9 милиона долара го изведе на второ място в тази категория. Тази година компанията закупи 4 броя Ultramax, 2 Supramax и 1 кораб за насипни товари Handy на средна възраст 10 години. Следва Bank of Communications Financial Leasing с разходи от 188,7 милиона долара, основно закупени модерни плавателни съдове: 1 Capesize 2021, 1 Panamax и 2 Supramax, построени през 2023 година.