Дубайските авиолинии Emirates поръчаха 50 самолета Airbus A350, пише CNBC.

Цената на поръчката възлиза на 16 милиарда долара, но обичайните отстъпки обикновено се договарят впоследствие от авиокомпаниите. Първоначално сделката предвиждаше Emirates да поръча 70 самолета от френския производител - 40 броя от моделите A350 и 30 броя A330-900neo. Всички поръчки на A330 обаче пропаднаха в полза на A350, от който модел авиолиниите ще закупят 50 броя самолета.

Изпълнителният директор на Airbus Гийом Фари каза на пресконференция, че водещият модел A380 вече ще има "по-млад, но много талантлив брат в семейството на Emirates".

А380 е най-големият пътнически самолет в света. Въпреки това всичките 50 джета, поръчани от Emirates, са от главната разновидност на модела - A350-900, побиращ между 300 и 350 пътници.

"Допълвайки нашите A380s и 777s, A350 ще ни даде допълнителна оперативна гъвкавост по отношение на капацитет, обхват и разгръщане. Всъщност ние засилваме нашия бизнес модел, за да осигурим ефективни и удобни услуги за въздушен транспорт до и през Дубай", заяви председателят на Emirates и главен изпълнителен директор шейх Ахмед бин Саид Ал Мактум.

Дубайската Emirates изненада с 300% ръст на печалбата си след най-слабата си финансова година

Дубайската Emirates изненада с 300% ръст на печалбата си след най-слабата си финансова година

Компанията е превозила 29,6 милиона пътници за първите шест месеца на годината

Иначе изпълнителният директор на Emirates отказа да обсъди причините за анулирането на поръчките на A330.

A330-900 е малко по-малък вариант на A350-900, превозващ по-малко пътници и с малко по-бавна скорост. A350 е по-скъп, но по-лек, което означава по-малко разходи за гориво и по-големи икономии с времето, твърдят авиационни анализатори.

Emirates е купувач номер едно на емблематичния A380 на Airbus, но френската компания реши да прекрати производството му в началото на тази година. Анализатори нарекоха този ход като "края на една ера", тъй като символът на индустрията за връхнина и луксозност по време на полета се заменя с по-предпочитаните по-малки летателни средства, работещи с по-икономични горива.

На въпрос дали има вероятност производството на А380 да продължи, Фари отговори: "Решението е в изпълнение сега. Ние обичаме A380, той е страхотен самолет и ще продължи да лети десетилетия, а ние сме ангажирани да го поддържаме. Но не, решението за прекратяване на производството, е неотменяемо." Последният A380 ще бъде доставен през 2021 година.

Поръчката стана ясна по време на провеждащото се самолетно изложение Dubai Air Show, след като първият ден на форума премина слабо - в неделя бяха продадени само 2 самолета.

Очакваше се тазгодишното изложение да бъде съпроводено с ожесточена конкуренция между главните съперници от Airbus и Boeing, които притежават приблизително половината от пазара. Присъствието на американския самолетостроител обаче е потиснато заради двете катастрофални на модела 737 Max, които се случиха в период от пет месеца. При инцидентите загинала 346 души. От март месец досега целият флонт от 737 Max, който е около 400 самолета, е заземен, което се отразява силно на резултатите на компанията.

Airbus чака сделка за $12 милиарда в САЩ въпреки готвените за мита

Airbus чака сделка за $12 милиарда в САЩ въпреки готвените за мита

Европейската компания може да достави 100 машини на Spirit Airlines