Италианската EssilorLuxottica, която е собственик на марката слънчеви очила Ray-Ban, придобива датския си конкурент GrandVision. Компанията потвърди, че ще купи марката на обявената по-рано стойност от 7,3 милиарда евро, въпреки появилите се дискусии между двете страни в хода на пандемията.
EssilorLuxottica ще плати 28,42 евро за акция на GrandVision, което беше предвидено при първоначалните преговори между двете страни пред юли 2019 година.
Това потвърждение идва след като се появи информация, че условията на сделката може да бъдат преразгледани.
С магазинна мрежа от над 7000 обекта GrandVision ще помогне на италианския лидер да затвърди лидерската си позиция на пазара на очила въпреки че пандемията остави повечето от тях затворени за дълго време.
Датската компания държи най-голямата верига магазини за оптика в света, като у нас тя управлява 10 обекта в 7 града - София, Варна, Пловдив, Плевен, Велико Търново, Русе и Шумен, под марката Vision Express.
Придобиването е още една добра сделка за италианският милиардер Леонардо дел Векио, който управлява империята EssilorLuxottica. Преди година той обяви, че може да придобие 20% от италианската Mediobanca. Дел Векио е вторият най-заможен италианец след собственикът на Nutella и Ferrero Rocher Джовани Фереро.