Най-голямата сделка за 2024 г. определено е вкусна, макар и не твърде полезна - ако гледаме най-известните продукти в портфолиото на двете компании. Хранителният гигант Mars придобива Kellanova след тежки преговори за близо 36 милиарда долара, съобщават световните агенции.
Според "Ройтерс" този ход залага на очакването, че потребителите ще продължат да залагат на марковите пакетирани храни - въпреки продължаващия от години растеж на цените заради инфлацията. Изпълнителният директор на Mars Поул Вайхраух коментира, че целта на сделката е поддържане на стабилни цени.
Двата ключови пазара двата гиганта в хранителната сфера са САЩ и Европа. На тях те предлагат брандове като Mars, Snickers, Bounty, M&Ms, Skittles, Ben"s (Mars) и Pringles, Keyllogg"s Frosties, Pop Tarts (Kellanova). Силна конкуренция са им собствените марки на големите вериги, като тя е особено осезаема в някои продуктови категории като зърнените закуски.
Това не е първа огромна сделка за Mars - през 2008 г. те платиха 23 млрд. долара за Wrigley. В случая е малко вероятно да има големи регулаторни проблеми, тъй като портфолиото има доста малко припокриване с това на Kellanova. Така сделката трябва да бъде финализирана до август 2025 г.
Ако това не се случи по регулаторни причини, Mars ще трябва да платят 1,25 млрд. долара, а ако бордът на Kellanova се отметне, компанията на свой ред ще трябва да се раздели с 800 млн. долара.