Германската Rheinmetall планира разширяване на бизнеса си в САЩ. За целта ситуираният в Дюселдорф оръжеен концерн подписа споразумение за закупуването на американската Loc Performance Products, съобщиха от дружеството.
Стойността на сделката е 950 милиона долара, а целта - да се укрепят международните позиции на европейския производител и най-вече да се подобри работата по съвместни проекти с US армията. А те са за много пари.
Rheinmetall са едните от двамата останали участници в програмата за ново поколение бойни машини за пехотата XM30, които трябва да заменят легендарния M2 Bradley. Общият ѝ обем се оценява на около 45 млрд. долара и обхваща 4000 бройки, които ще бъдат произведени от компанията победител. Конкурентът е сериозен - General Dynamics.
Бизнесът на Rheinmetall на американския пазар не се изчерпва с това - компанията се състезава с General Motors в програмата CTT (Common Tactical Truck). Тя обхваща производството и доставката на около 40 хиляди тактически камиона на обща стойност 16 млрд. долара.
Loc Performance Products е производител на релсови системи, гумени и бронирани изделия, както и на готови конструкции за военни, индустриални и масови транспортни средства. Има около 1000 служители.