Сделката за закупуване на американския производител на софтуер за обработка на изображения Adobe Inc. собственикът на услугата за дизайн на интерфейси Figma вероятно ще навреди на конкуренцията в областта на дигиталния дизайн. Това заяви Британският орган за конкуренция и пазари (CMA) във вторник, пише Market Watch.
Предварителните оценки на CMA показват, че сделката ще ограничи иновациите и създаването на нови конкурентни продукти, каза регулаторът. Освен това в резултат на сделката ще изчезне заплахата от конкуренция от Figma, която тласна Adobe да разработва продукти в областта на редактирането на изображения и създаването на илюстрации.
"Adobe и Figma са два от водещите световни производители на софтуер за дизайн на приложения и уебсайтове и нашият анализ показва, че те са най-близките си конкуренти. Затова предложената сделка може да повлияе на ландшафта на цифровия дизайн в Обединеното кралство, като намали избора на потребителите и ограничи иновациите и развитието нови конкурентни продукти", каза Марго Дейли, ръководител на независимата група, провела проучването.
Според CMA 80% от професионалните продуктови дизайнери във Великобритания използват приложението Figma.
Пазарът на дигитален дизайн, на стойност около £60 милиарда, представлява около 2,7% от БВП на Обединеното кралство.
"Ние сме разочаровани от констатациите на CMA и не сме съгласни с гледната точка на регулатора за тази сделка", каза говорител на Adobe, цитиран от Market Watch. Британският регулатор възнамерява да обмисли допълнителна информация, преди да вземе окончателно решение.
Adobe обяви, че ще купи Figma за 20 милиарда долара през септември 2022 г.
Figma, основана през 2011 г., е частна компания. Тяхната услуга позволява на потребителите да разработват и създават онлайн дизайн на интерфейс за уебсайтове, както и приложения за мобилни устройства.