Около половината чуждестранни марки потребителски стоки, които могат да навлязат на руския пазар през тази и следващата година, са турски, казва за РИА Новости директорът на отдела за анализи на Nikoliers Вероника Лежнева.

По думите й, от всички марки от различни страни, които са обявили намерението си да влязат на руския пазар, 35 на брой (78%), са само от три държави - Турция, Индия и Иран.

"От тях 24 марки потребителски стоки са от Турция (53% от марките, готови да влязат в Русия), 8 са от Иран (18%), 3 марки стоки са от Индия (7%).

Най-широко е представена традиционно категорията "дрехи и обувки", като делът й достига 80%. Делът на чуждестранните марки от областта на общественото хранене е 11%, а по 3% е делът на марките от категориите "аксесоари", "стоки за бита" и "козметика и парфюмерия", уточнява Лежнева.

Тя също така отбелязва, че са готови да дойдат в Русия и марките за облекло 8 seconds и Juun.J от Южна Корея, както и търговецът "на дребно" от Италия Deha (специализиран в облекло за занимания по танци). Експертът посочва още семейната верига магазини Marwin by Meloman и марката за облекло Kirpi от Казахстан, както и парфюмерийната компания "Азмирли" от Беларус.

Лежнева пояснява, че чуждестранните фирми предвиждат да дойдат основно в Москва и други големи градове на Русия, избирайки най-висококачествените търговски центрове, които търговски площи преди са заемани от западни компании.

От своя страна, вицепрезидентът на Съюза на търговските центрове Павел Люлин допълва, че марките от Италия и Испания, от които "има заявки за работа в Русия", представляват предимно мъжко и дамско облекло, както и спортни стоки. "Сега се водят преговори с потенциални инвеститори", казва още той.

Основните недостатъци на китайските автомобили

Основните недостатъци на китайските автомобили

Какво показва проучване сред руските шофьори