В момента световни, основно европейски лидери в оперирането на летища, са заявили интерес към концесията на Летище София. Това каза днес транспортният министър Ивайло Московски.

Той посочи, че държавата очаква над 1,2 млрд. лв. нетен ефект за 35-годишния срок на концесията. Тя не е самоцел нито за правителството, нито за Министерството на транспорта, поясни министърът.  

Той припомни, че е предвидено бъдещият концесионер да плати наведнъж дължимата концесионна такса, за да бъдат погасени дълговете на железниците. 

За целта България очаква разрешение от Брюксел за държавна помощ, което би трябвало да стане до есента. „Това решение за използване на вътрешния ресурс в системата на транспорта е удачно“, смята Ивайло Московски. 

Той коментира още, че пътникопотокът на софийското летище е сравним с този на двете морски - Варна и Бургас, които имат 31 млн. лв. печалба.

Летище София би имало печалба от 39 млн. лв., когато отпадне отчислението на такси към държавния бюджет. Ситуацията се утежнява от делото, което води кувейтският инвестиционен фонд, и блокирани 27 млн. лв. в КТБ.