Натрупването на руски дизел, съхраняван на кораби, плаващи в морето, предполага, че купувачите избягват санкционираното гориво и много топлата зима намалява търсенето. Близо 1,9 милиона барела дизелово гориво от Русия в момента се съхранява в плаващи складове. Това е най-голямото количество от октомври 2020 г., според данни на Kpler, цитирани от Bloomberg. Три седмици след влизането в сила на санкциите на ЕС, изглежда, че доста товари са натоварени от руски пристанища, но за тях не се намират купувачи.
Европейските рафинерии увеличиха производството, за да се подготвят за зимата, както и от страх от недостиг на гориво. Сезонът, в крайна сметка се оказа по-топъл от нормалното, докато доставчиците внасяха огромни количества гориво преди забраната на ЕС за внос от Русия. Запасите от дизелово гориво в центъра Амстердам-Ротердам-Антверпен са нараснали до най-високото ниво от две години насам.
Значителното увеличаване на на руските запаси от дизелово гориво, плаващи в морето без да има желаещи купувачи, може да окаже натиск върху темповете на преработка и производство на суров петрол на Русия. Печалбите от това са важни за страната.
Миналата седмица рекорден брой руски товари с дизелово гориво плаваха без определена дестинация.
И все пак, въпреки санкциите, руските производители на суров петрол са успели да изнесат 7,32 милиона барела на ден суров петрол и сурови петролни продукти през февруари, по данни на Kpler. Количеството изнесени товари на ден е почти колкото изнесеното през декември, малко след влизането в сила на санкциите срещу суровия петрол.
Русия заяви, че през този месец ще намали производството си на суров петрол с 500 000 барела на ден. Индия пък е изправена пред строг контрол от страна на финансисти, за да докаже, че нейният суров петрол, закупен от Русия, е закупуван под горната цена от 60 долара.