90 000 работни места може да бъдат заличени в автомобилното производство на Великобритания, освен ако правителството не подкрепя сектора. Според експерти от индустрията властите не правят достатъчно, за да се осигури необходимият капацитет за производство на електромобили, както се случва в ЕС например, пише The Guardian.
Освен средства за гигафабрики и производство на електрически превозни средства, ще са нужни и стимули за покупка на електромобил, както и зареждащи станции - над 2 милиона в национален мащаб преди края на десетилетието.
Очаква се Nissan да оповести планове за нова гигафабрика до фабриката Съдърланд, но това е само капка в морето, смятат от индустрията.
Дори ако Обединеното кралство постигне целите си за производство на електрически двигатели, ще има капацитет от около 12 гигаватчаса (GWh) до 2025 г., в сравнение с очакваните 91 GWh в САЩ и 164 GWh в Германия.Производителите предупредиха, че липсата на гигафабрики във Великобритания задържа автомобилния пазар на пауза. "Всеки ден, в който не инвестираме във възможности за производство на батерии, губим конкурентоспособността си. В даден момент трябва да се ангажираме с поне една гигафабрика ", смята главният оперативен директор на Aston Martin Lagonda Майкъл Щрауган.
Трябва да има корекция и при допълнителни стимули, за да се насърчат гражданите да купуват електромобили. Обединеното кралство предлага безвъзмездни средства до 3 459 долара в сравнение със 7000 долара в САЩ и 9000 евро в Германия.
Смяната на автопарка на търговски превозни средства с електрически или водородни е спешно. Продажбата на нови конвенционални трябва да се забрани до 2030 г. в Обединеното кралство, а хибридите ще бъдат премахнати до 2025 г.