15% ръст на приходите от продажби очаква българското представителство на германския индустриален конгломерат Bosch. Това заяви пред българските медии генералният директор на компанията за България и Румъния Михай Болдижар.

Той посочи, че през 2014 г. Bosch e реализирал приходи от 27 млн. евро, които са с 35% по-високи от тези през 2015 г. Припомняме, че германската компания е представена у нас с някои от ключовите си подразделения като това за произоводство и доставка на автомобилни части, за потребителска електроника, професионални и любителски електроинструменти, както и това за топлинни и климатични технологии.

Припомняме, че преди няколко дни дни Bosch финализира сделката за покупка на компанията за разработване на т.нар мидълуеър (програмен продукт позволяващ управление на различни упреди посредством софтуер) - Prosyst. Макар и базирана в Kьолн Prosyst има основен развоен център в София, където работят над 100 човека.

Както при обявяването на сделката през февруари, така и сега не стана ясно на каква цена е станала сделката. Михай Болдижар обаче заяви, че придобиването на IT фирмата ще позволи на Bosch да развие своето поделение развиващо свързани с интернет уреди(т.нар интернет на нещата).

Любима Милкова, която отговаря за развитието на поделението на Bosch за автомобилни, части и сервиз заяви, че в най-скоро време компанията, ще започне да използва масово интернет за предаване на инфромация между компютъра на автомобила и сървър на избран автосервиз. Така в автосервизите ще знаят кога е време даден автомобил да влезе за проверка, като тази информация ще се препраща на собствениците.

Милкова посочи, че през 2014 г. пазарният дял на Bosch България в сектора с авточастите у нас е 2%, като през 2015% се очаква той да нарасне до 3%.