Страната ни може да бъде важна чат от транснационален транспортен коридор между Италия и България и ключов транзитен възел между Европа и Азия. Огромен инфраструктурен проект цели изграждането на логистичен хъб с основни терминали в Пловдив, Бургас и София, свързани с региона на Балканите, река Дунав и Близкия изток. Това обявиха от Конфиндустрия България по време на организирано от тях в партньорство с община Бургас и агенция Прогресива Груп събитие.

Паневропейският интермодален проект, който ще свързва италианското пристанище Мантуа-Валдаро с ТИЗ

Паневропейският интермодален проект, който ще свързва италианското пристанище Мантуа-Валдаро с ТИЗ

Коридорът ще се свърже и с Дунавския коридор номер 7 и така България ще стане важен хъб за връзка между различните региони на континента

Комбиниран транспорт и привличане на инвестиции

Проектът има за цел да улесни международния търговски обмен и превозването на стоки чрез комбиниран транспорт - железопътен, шосеен, воден и въздушен, като превърне страната ни в стратегически логистичен център, заявиха от община Бургас, които бяха домакини на международния форум "Големи инфраструктурни проекти за една обединена Европа", който се проведе в морския град.

"България е естествен географски мост между Европа и Азия, като през страната преминава над 75 на сто от сухопътния търговски поток между Турция и ЕС. Интермодалният хъб ще засили интеграцията на страната в европейските транспортни коридори, ще намали логистичните разходи за бизнеса и ще отвори нови възможности за износ, производство и високотехнологични инвестиции", посочват от общината.

Снимка 462279

Източник: БГНЕС

Проектът трябва да спомогне и за децентрализация на трафика, подобряване на свързаността между вътрешността на страната и черноморските пристанища, както и за устойчиво развитие чрез по-екологичен транспорт.

България се намира на стратегическа логистична позиция в Балканския Дунавски регион. 75% от автомобилния и железопътния товарен трафик от Турция преминава през България към Северна Италия, Западна Европа и извън нея.

Пари и туристи: Новата морска връзка между Бургас и Истанбул е в ход

Пари и туристи: Новата морска връзка между Бургас и Истанбул е в ход

Очакват се сериозни приходи в местните икономики и на двата региона

Чрез бъдещия паневропейски интермодален проект ще бъде изграден и т. нар. транспортен коридор номер 8: Варна - Бари, Италия, през Северна Македония и Албания. Коридорът ще се свърже и с Дунавския коридор номер 7 и по този начин България става важен хъб за връзка между различните региони на континента и за тяхната естествена проекция към Азия и Близкия изток.

След като вече е част от Шенген и на прага на еврозоната, България не просто има място на индустриалната карта на Европа, а може да бъде ключов играч в новите логистични вериги, коментират експерти.