На германската столица Берлин не й върви с плановете за развитие на въздушния транспорт. Градът разполага с две работещи летища - бившето "западно" "Тегел" и бившето "източно" "Шьонефелд", и едно неработещо - "Темпелхоф", което след затварянето си през 2008 година функционира като парк заради сравнително централната си локация. Всъщност, това беше и причината за неговото затваряне: недоволството на жителите на града, които живеят в близост.

Проблемът с шума от самолетите обаче от много време стои на дневен ред и за "Тегел", което въпреки че се намира в западния край на града, продължава да събужда негодувание в жителите от кварталите наоколо. Ето защо, но и не само заради това, управата на града реши да обедини целия въздушен трафик на едно място и да създаде мега летище чрез надграждането на "Шьонефелд".

Плановете обаче се объркаха и след близо 14 години вече работа по проекта, над 7 милиарда евро разходи, обновяването на аеропорта все е още не е завършено, което остави на "Тегел" водещата роля във въздушния трафик. За пример: през април 2019 бившето западногерманско летище е посрещнало над 2 милиона пътници, докато източногерманското - през март 2019 под 1 милион души.

Германското мега летище, което след €7 милиарда и 13 години строеж още не работи

Германското мега летище, което след €7 милиарда и 13 години строеж още не работи

Когато бъде открит, аеропортът ще бъде сред най-големите в Европа

Година по-късно обаче ситуацията е коренно различна и по всичко личи, че тя ще спомогне за по-бързото приключване с "Тегел". Затварянето на границите и ограничаването на вътрешните пътувания доведоха до срив на самолетодвиженията, от който пострада повече ... именно западногерманското летище.

Последните официални данни показват 98,9% спад на пътниците през април 2020, или малко над 22 000 души - при над 2 милиона преди това. В същото време спадът при "Шьонефелд" (през март обаче) е от "едва" 64.6% до 341 000 пътници.

Трафикът обаче не спира да пада и към момента по данни на местни медии едва 2000 души дневно преминават общо през двете летища. Ето защо местната управа излезе с план за затварянето на "Тегел" от 15 юни за срок от 2 месеца, ако няма дотогава обратен ръст на пътникопотока.

Ако обаче кризата с пътуванията продължи по-дълго, бившето западногерманско летище може въобще да не отвори никога повече врати. Причината: постоянно нарастващият капацитет на "Шьонефелд" ще бъде достатъчен, за да посреща и без друго рехавия пътникопоток. Новата дата за отварянето на мегалетището е 31 октомври 2020 година и ако този път се спази, няма да има нужда вече от "Тегел". За чиято издръжка впрочем, дори при затворени врати, отиват по 6.5 милиона евро дневно.