Американският конгрес иска от General Motors и Chrysler, които влязоха в процедури по банкрут да променят програмите си за преструктуриране, така че планираното прекратяване на 2 400споразумения с дилъри на двете компании да не доведе до рязко покачване на безработицата в САЩ, съобщи Reuters.

Членовете на Комисията за търговия в Сената планират да разпитат изпълнителните директори на GM и Chrysler за аспектите на преструктурирането и как то ще се отрази на дилърските им мрежи в САЩ.

Според Националната асоциация на дилърите н автомобили, която включва компании продаващи превозни средства, произведени от GM, Toyota Motor и Hyundai Motor, рязкото съкращаване на дилърските мрежи и ще доведе силно увеличение на безработицата, ще намали данъчните приходи, както в национален така и в регионален мащаб, без да има реално свиване на разходите на производителите.

Планираните намаления на мрежите от дилъри на GM и Chrysler поставя под заплаха повече 100 000 работни места в САЩ.

Някои конгресмени предлагат дори да бъде отпуснато допълнително правителствено финансиране на Chrysler, за да може компанията да изкупи обратно непродадените автомобили, части  и т.н. и по този начин да се даде на дилърите повече време за преориентиране или закриване на бизнеса им.

Chrysler планира да прекъсне споразуменията си със 789 дилъри или около 25% от всички, до 9 юни, докато GM иска да прекъсне споразуменията с 1 100 от по-малките и по-малко печеливши негови дилъри, като в опасност са и други 470, продаващи марките Saab, Saturn и Hummer.