Продажбите на автомобили в САЩ падат с 27.7% през юни, отбелязвайки най-малък спад за промишлеността от девет месеца, което засили надеждите за засилване на търсенето и стабилизиране на сектора.

Ford Motor отчете 10.7% понижение на продажбите за миналия месец, което е най-малкия спад за последните 16 месеца.

Но въпреки известното забавяне на спада, продажбите паднаха под очакваното ниво от 10 млн. автомобила, до 9.5 млн. за последните 12 месеца.

След банкрутите на Chrysler и General Motors, Ford се представя все по-добре, като за първите 6 месеца на 2009 г. е на второ място по продажби в САЩ, увеличавайки пазарния си дял до 16.1%, с което изпревари Toyota с 16.0%, като първи е GM с 19.7%.

Но през юни продажбите на GM падат с 33.4%, а на Chrysler с 41.9%, докато Toyota отчита свиване от 31.9%, а Nissan понижение с 23.1% на годишна база.

Единствената от шестте най-големи компании на автомобилния пазар в САЩ, която отчита повишение на продажбите на месечна база е Honda, но и нейните продажби са намалели с 29.5% на годишна база.

Общо за юни в САЩ са били продадени 806 101 автомобила, спрямо 1 189 518 за същия месец на миналата година, докато за първите 6 месеца на 2009 г. са реализирани 4 810 464 автомобила, спрямо 7 413 981 за същия период на 2008 г.

През юни продажбите на автомобили в САЩ намаляха за 24-ти от последните 25 месеца на годишна база.

За втората половина на годината надежда дава и плана на правителството на стимулира пазара чрез данъчен кредит в размер на $4 500  при замяна на старата кола с нова, но мярката едва ли ще влезе в сила преди края на юли, което кара анализаторите да прогнозират силно повишение на продажбите на автомобили в САЩ през август.