Веригите за доставки се задъхват от недостиг на шофьори на товарни камиони. Нужен е са рекордният брой от 80 000 шофьори, за да се нормализира ситуацията. Това коментира президентът и главен изпълнителен директор на American Trucking Association Крис Спиър.
Още преди пандемията в индустрията имаше недостиг на работна ръка от 61 500 шофьори. "Нуждата от шофьори сега е по-голяма от всякога", добави Спиър. Много работници в секрова се пенсионират, а в същото време няма кой да заеме местата им, пише CNN.
Това се случва на фона на препълнените с товарни кораби пристанищата в САЩ, предимно заради малкото шофьори на товарните превозни средства.
Президентът на страната Джо Байдън нареди пристанищата на Лос Анджелис и Лонг Бийч да преминат към денонощни операции. Това обаче не възможно, защото няма кой да извозва пратките.
Шофьорите на камиони превозват 71% от стоките в американската икономика, но тежкотоварните автомобили представляват само 4% от превозните средства по пътищата, казва Спиър. Ако не се предприемат мерки, в индустрията ще има недостиг от 160 000 шофьори до 2030 г. и необходимостта от 1 000 000 шофьори през следващите десет години, според American Trucking Association.
В края на август рекорден брой товарни кораби заседнаха край бреговете на Калифорния. Четиридесет и четири товарни кораба са заседнали в двете най-големи пристанища там. Забавянето в разтоварването на пратките се дължи на недостига на работна ръка и блокиранията, свързани с COVID-19. Друг проблем е ръстът на потреблението по по празници. Корабите са чаклит по над 7 дни, за да бъдат разтоварени.
На Калифорнийските пристанища в Лос Анджелис и Лонг Бийч пристига една трета от вноса в САЩ. Основният внос идва от Китай, а по време на пандемията задръстванията стават сериозни.