Пощенска банка, СЕП България и GLOBUL стартираха пилотно иновативната услуга „Мобилно банкиране". Проектът е уникален за Югоизточна Европа и се развива у нас едновременно с напредналите пазари като Великобритания, Ирландия, Франция и Германия, съобщават от Пощенска банка.
„Мобилно банкиране" е електронна банкова услуга, която позволява на клиента да управлява банковите си сметки в Пощенска банка и да извършва електронни плащания от всеки мобилен телефон със СИМ карта, снабдена с „Мобилен портфейл". Всички операции се извършват в реално време чрез телекомуникационната среда на GLOBUL. Пилотната фаза ще позволи услугата да бъде усъвършенствана. Очаква се тя да стане достъпна за потребителите към края на годината.
„Щастливи сме, че имахме възможността да станем част от този пилотен проект и да бъдем сред първите банки у нас, които ще имат възможността да предоставят на своите клиенти нова услуга. Технологията е изключително иновативна както за нашия пазар, така и в международен план, и съм горда да отбележа, че този път страната ни действително върви в крак с последните световни новости по отношение на използването на алтернативни средства за осъществяване на банкови операции. Същинският старт на услугата „Мобилно банкиране" след успешното приключване на пилотната фаза на проекта ще бъде поредната стъпка, която Пощенска банка предприема през настоящата година, за да предоставя все по-високачествени и иновативни услуги на своите клиенти", каза Севдалина Василева, началник Управление „Потребителско кредитиране" на Пощенска банка.
Какво може да се върши с новата услуга:
- Мобилни преводи към IBAN сметка - нареждане на средства към сметки във всички банки в страната през платежните системи СЕП, Бисера и РИНГС.
- Преводи по мобилен номер - извършване на преводи към други потребители на „Мобилно банкиране" чрез въвеждане на мобилен номер.
- Мобилно плащане на стоки и услуги в търговски обекти - заплащане на стоки и услуги в търговски обекти, оборудвани със специални терминали за безконтактни плащания (различни от стандартните ПОС терминали).
- Мобилно плащане на задължения - плащане на всички видове месечни задължения в отговор на получено на мобилния телефон искане за плащане.
- Мобилно плащане в Интернет магазини - покупка на стоки и услуги от интернет сайтове чрез виртуална ПОС система като полученото на мобилния телефон искане за плащане се потвърждава с ПИН код.
- Мобилно плащане на предплатени услуги - закупуване и зареждане на предплатени пакети и услуги чрез мобилния телефон - ваучери за разговори по мобилен телефон, билети за метро и други.
- Справки в реално време - справки за текущо салдо по сметка в Пощенска банка.
Компанията СЕП България (Сиостема за електронни плащания България) АД оперира технологична платформа на мрежата за електронни услуги и следва отворен бизнес модел, чрез който банки, мобилни оператори и търговци могат да предоставят електронни услуги на партньорски принцип.
СЕП България е акционерно дружество, създадено през 2003 г. През ноември 2007 г. дружеството получи лиценз от БНБ за оператор на платежна система, работеща с електронен платежен инструмент за отдалечен достъп „мобилно разплащане". Платформата на СЕП България АД е включена в системния ден на РИНГС от декември 2008 г., като паричните преводи, минаващи през нея, се обработват 2 пъти дневно.
СЕП България АД е и регистриран доставчик на удостоверителни услуги (ДУУ). Това право тя получи с лиценз, издаден от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) на 17 юли 2008 г.
IND
на 06.10.2009 в 11:39:57 #2В системите зе електронни разплащания като e-pay почти няма такси особено за плащане на битови услуги. Тази мобилна услуга за разплащания ще е голямо удобство и не вярвам да е скъпа за потребителите.
vAn05
на 30.09.2009 в 15:29:17 #13лв струва превод на гише.От мобилният ще е по "евтино" само 3 евро за да внесеш 2 лв за някакво свидетелство.То какво ли е еропейско у нас??? Май само трошките по пътищата !!