Трансформация, нови дигитални функционалности и как една банка сама разработва мобилно приложение - това бяха само част от темите на специалното медийно събитие, организирано от Банка ДСК с участието на журналиста Константин Вълков. На него банката сподели детайли около кампанията си по репозициониране под надслов "Тук и сега" и своите новаторски решения за ипотечно кредитиране.

Кампанията бележи началото на нов етап в развитието на Банка ДСК, фокусиран върху интегрирани решения за клиенти - като например платформата DSK Home, която съкращава срока за одобрение на ипотечен кредит до под 5 дни. Тази стъпка е продиктувана от стремежа на банката да остане актуална и значима за новите поколения.

Първата част на събитието беше посветена именно на нагласите на младите и трансформацията на Банка ДСК. В нея участие взеха Тамаш Хак-Ковач, главен изпълнителен директор на Банка ДСК, и Славейко Славейков, изпълнителен директор и ръководител на направление "Банкиране на дребно". Те очертаха визията за модерна банка, която съчетава иновации с доверието, стабилността и мащаба на традиционните финансови институции. Те споделиха кои са основните двигатели на тази промяна и как една утвърдена банка може успешно да се конкурира с финтех компании, създавайки продукти и услуги за потребителите в днешната динамичната дигитална среда.

"Потребителите искат бързи функционалности за ежедневието, достъпни директно от телефона в джоба им. За разлика от необанките, които се фокусират върху моментните услуги, като разплащанията, ние в Банка ДСК предлагаме целият спектър от финансови услуги, комбинирайки технологичната лекота с нашата комплексна експертиза, при това в силно регулирана среда" , каза Тамаш Хак-Ковач.

Славейко Славейков обясни, че именно по линия на това да предоставя бързи и лесно достъпни функционалности, Банка ДСК е инвестирала във вътрешна разработка на своето ново мобилно приложение като разширява значително ИТ екипа си.

Снимка 715640

Източник: Банка ДСК

Вече налично за сваляне, DSK Mobile предлага на потребителите възможност да станат клиенти на банката в рамките на под 5 минути, да получат кредит за под 3 минути, като данните на банката сочат, че това е удобството и бързината, които търсят младите хора.

Втората част на събитието беше посветена на очакванията на Жилищният пазар през 2025. Участие в нея взе Пламена Тотева, управляващ директор пазар "Ипотечни кредити". Тя очерта ключовите тенденции в сектора и новите възможности, които Банка ДСК предлага.

Една от ключовите иновации, с които Банка ДСК трансформира изживяването на клиентите и променя пазара на жилищно финансиране, е дигиталната екосистема DSK Home. С над 200 000 месечни посетители, платформата улеснява значително процеса за нарастващия брой клиенти, които търсят собствено жилище. Според данни на Банка ДСК, основните фактори, които движат този ръст, са икономическият подем в България, където БВП отчита един от най-високите ръстове в ЕС, силният пазар на труда с едва 4% безработица и ниските лихви и високата ликвидност.

Като най-големият ипотечен кредитор в страната с портфейл от над 7 милиарда лева, банката отчита среден ръст от около 10% на размера на ипотечните кредити през последните три години - в синхрон с увеличението на цените и доходите. ,,От началото на 2025 г. средният размер на целевите кредити за покупка достига 200 000 лв., като за София тази стойност надхвърля 240 000 лв." сподели директорът пазар "Ипотечни кредити" в Банка ДСК. ,,Столицата съставлява близо 50% от ипотечния пазар, като над 80% от активността е концентрирана в шестте най-големи града в страната." допълни Пламена Тотева.

Именно чрез решения като DSK Home, Банка ДСК адресира нуждите на новото поколение потребители - мобилни, информирани и фокусирани върху ефективното управление на личните си финанси. Платформата значително съкращава времето за одобрение на ипотечен кредит и осигурява високо ниво на клиентска удовлетвореност. Чрез нея са реализирани над 2 000 ипотечни кредита, а все повече потребители преминават през дистанционния процес, включително подписване на договор без посещение на банков офис - нещо особено ценно за младите, дигитално ориентирани клиенти, които търсят удобство, бързина и прозрачност.