Американците са похарчили впечатляващите 56 млрд. долара за посещения на спортни събития през изминалата година, показва проучване на CreditCards.com. Сумата включва разходите за билети, транспорт, храна и напитки.
Tова е над 2 пъти повече от 27-те млрд. долара, които живеещите в САЩ са похарчили за книги през 2015 г., според данните на Асоциацията на американските издатели.
"Фактът, че хората харчат тази сума пари за спортни събития, показва акцента, който те оставят върху преживяванията и спомените, а не само върху вещите", казва Мат Шулц, старши анализатор в CreditCards.com.
През този период средната цена за посещението на мач от Националната футболна лига (НФЛ) за 4-членно семейство е 503 долара. Тя вклююва 4 билета, 2 малки наливни бири, 4 малки безалкохолни напитки, 4 хот дога, такса за паркинг и 2 евтини шапки.
Любителите на хокея са похарчили средно 364 долара, за да присъстват на мач от Националната хокейна лига (НХЛ), феновете на баскетбола са отделили 339 долара, за да отидат на двубой от Националната баскетболна асоциация (НБА), а почитателите на един от най-популярните спортове в САЩ - бейзбола е трябвало да платят 220 долара, за да присъстват на среща от шампионата.
"Няма съмнение, че средният работещ американец все по-трудно може да си позволи да присъства на големи спортни събития, особено такива от НФЛ и НБА", посочва Шулц.
Проучването показва, че потребителите с по-ниски доходи по-рядко посещават спортни събития. 26% от участниците имат годишен доход под 30 хил. долара, а 49% - над 75 хил. долара.
По-възрастните хора също по-рядко ходят на стадиона - едва 21% от хората на 53 или повече години гледат спортни събития на живо. За разлика от тях, 43% от анкетираните на възраст между 18 и 52 години често посещават спортните мероприятия. Семействата, които имат деца, също са по-склонни да посещават спортните събития от тези, които нямат.
Американците са похарчили повече от 33 млрд. долара за спортна екипировка и 19 млрд. за карти за фитнес и други спортове през миналата година. Като цяло потребителите в САЩ са похарчили повече от 100 млрд. долара за покупки, свързани със спорта, през последните 12 месеца.