Ако има една конкретна дума, която е най-малко вероятно да свържем с продуктите на Apple, то най-вероятно тя е "намаление". Именно на промоциите обаче залага американският технологичен гигант, за да подобри представянето си в Китай.
Нетипичният за Apple ход да свали до 500 юана от цената на най-новите iPhone модели е опит да се парира натиска, идващ от местните конкуренти и най-вече от Huawei, пише "Ройтерс".
Намаления има и за по-стари модели iPhone, както и за Macbook и iPad.
Китайският смартфон пазар е най-големият в света - и един от най-важните за Apple. Премиум сегментът, в който е iPhone, е по-слабо засегнат от намаленото търсене и икономическата несигурност, но все пак продажбите не вървят с предишното темпо.
Към това трябва да се прибави и конкуренцията на китайските производители. Huawei през последната година се завърна пълномащабно на пазара - със собствена хардуерна и софтуерна екосистема, процесор местно производство и много агресивен маркетинг. Резултатът - скок в продажбите с 42%.
Други - като Xiaomi и Honor, имат в портфолиото си много амбициозни флагмански модели и също правят сериозни намаления във водещите платформи за е-търговия.
Така Apple се оказа в ситуация на намаляващ пазарен дял, като през една трета от миналата година беше даже извън китайския Топ 5.