Познати ли са ви марките Oppo и Gionee? Ако не, то погледнете един от най-известните стадиони в света - Ноу Камп в Барселона. Точно там можете да видите реклама на малко познатия в Европа китайски производител на смартфони Oppo.
Другият пък спонсорира най-големия отбор по крикет в Индия и неговият бранд стои на тениските на състезателите.
Двете компании наистина са почти непознати на Запад, но все повече разрастват своето влияние на пазара в Китай и очакват да разширят влиянието си в чужбина.
Производителите са само част от всички доказателства, че скоро втората по големина икономика в света може да стане лидер в индустрията.
Те могат да тръгнат по стъпките на друг местен бранд - Huawei, който вече е третият най-голям производител на пазара след дългогодишните лидери Apple и Samsung.
Предпоставките за това са налице. През миналата година доставките на Oppo са се увеличили с над 111%, като компанията е четвърта в света по дял.
Точно след нея е отново китайска марка - Vivo, която също отчита впечатляващ ръст от 77,9% за изминалите 12 месеца, показват изчисленията на анализаторите от Counterpoint Research.
Големите амбиции на китайските производители бяха потвърдени и на най-голямото изложение за смартфони, което се проведе в Барселона. Най-известният сред тях - Huawei, имаше специална пресконференция, на която представи флагманите P10 и P10 Plus.
Oppo пък показа камера, работеща с напълно нова технология. Gionee от своя страна се похвали с модела А1 - смартфон висок клас, който се продава на цена от средно 349 евро или 369 долара.
Представянето на китайските компании на изложението беше само доказателство, че те имат място на световната сцена и могат да се превърнат в голяма заплаха за Apple и Samsung, пише CNBC.
Засега Oppo, Vivo и Gionee са се фокусирали основно на вътрешния пазар в Китай и конкретно към малките населени места, както и към други части на Азия, като Индия, Индонезия и Тайланд, както и към Африка.
С хиляди магазини в изброените азиатски държави влиянието на китайските марки е голямо. Например всеки четвърти от пет смартфона в Индия е на китайски производител.
Сега от Oppo отправят поглед и в друга посока - към Сингапур, Австралия и Нова Зеландия.