Sony вероятно ще пусне на пазара обновена версия на своята конзола PlayStation 5 през тази година, за да даде нов тласък на продажбите, а и да предложи на феновете адекватен хардуер за една от най-чаканите игри на десетилетието - GTA VI, която се очаква през 2025 г., съобщава CNBC, като се позовава на анализатори.

PS5 е вече на повече от 3 години. Конзолата дебютира във времената на пандемия и затруднени доставки на чипове, но тези проблеми вече са минало и тя е категоричния победител в битката на гейм платформите от девето поколение, където неин единствен противник беше дуото Xbox One X/S. От PlayStation 5 до момента са продадени повече от 55 млн. бройки.

Битка на титаните: PlayStation 5 срещу Xbox Series X

Битка на титаните: PlayStation 5 срещу Xbox Series X

Коя конзола ще бъде по-желана? Преглед на техническите спецификации, дизайните и бизнес стратегиите зад двете устройства

Конзолата обаче губи темпо и преди седмица Sony ревизираха прогнозите си за продажбите до края на годината - от 25 млн. бройки на 21 млн. с "постепенен спад" от следващата фискална година.

До момента отговорът на японския гигант в такива ситуации е бил да обнови платформата си - PlayStation 4 Pro с някои външни и вътрешни подобрения се появи на пазара 3 години след дебюта на оригиналната версия. Вече има slim версия на PS5, но очакването на експертите е за значително по-голям ъпгрейд.

"Има консенсус в гейминг индустрията, че Sony наистина подготвя дебюта на PS Pro през второто полугодие на 2024 г. Sony ще искат да бъдат напълно сигурни, че разполагат със страхотен хардуер за GTA VI през 2025 г.", коментира пред CNBC Серкан Тото от Kantan Games.

Microsoft се готви да пусне Xbox ексклузивите си за PlayStation и Switch

Задава се земетресение в света на игрите: Идва ли краят на Xbox?

Целта на компанията - да разшири пазарното си присъствие извън собствения хардуер

PlayStation и GTA имат много богата споделена история. Първата игра от поредицата Grand Theft Auto през 1997 г. стана едно от най-успешните заглавия за PlayStation, а GTA 3 от 2001 г., която пренесе криминалния екшън в триизмерен отворен свят, беше ключова за успеха на PlayStation 2 в конкуренцията на Sega Dreamcast, Nintendo GameCube и първия Xbox на Microsoft.

Сега ситуацията обаче е сложна - маржът на печалбата на Sony от гейм бизнеса е на най-ниските си нива от години. Microsoft, които изостават значително с Xbox, преди дни обявиха, че някои от хитовите игри за платформата им ще загубят своята ексклузивност - отново ход, който цели повишаване на печалбите.