Китай е най-уникалният пазар на "умни" мобилни телефони в света: производител на джаджите може да е лидер по продажби в световен мащаб без въобще да е продал и един модел в чужбина, коментира The Verge.
По последни данни на Kantar Worldpanel до края на октомври месец т.г. пазарът в Китай е доминиран от пет производителя - Huawei, Xiaomi, Apple, Vivo и Oppo. Те отговарят за 91% от всички продажби. Петте най-големи компании увеличават пазарния си дял, като преди година те са отговаряли за 79% от продажбите.
Сред губещите са компании като ZTE, Meizu и Lenovo, които губят почва под краката си на домашния пазар. Световният пазарен лидер Samsung също губи дял и вече отговаря за едва 2.2 процента от продажбите.
Трябва да се отбележи и колко различна е стратегията за успех на всяка една от компаниите. Oppo и Vivo поставиха приоритет върху по-слабо развитата част на Китай и построиха магазини за евентуалните си клиенти, които все още може да нямат достъп до интернет.
От друга страна Xiaomi продължава да доминира при продажбите онлайн, макар отскоро също да започна да изгражда магазини. Huawei пък заложи на големите градове. От своя страна Apple пази реномето си на премиум бранд за най-платежоспособните.
В световен мащаб данните показват какво значение е имало по-късното излизане на iPhone X, като Apple губи част от пазарния дял при новите продажби в трите месеца до края на октомври. Новият юбилеен модел излезе на 3 ноември т.г.