Софтуерната компания AdBlock Plus, която помага на потребителите да премахват рекламите, появяващи се в интернет сайтовете, обяви, че ще развива нов бизнес. От фирмата съвсем скоро ще започнат да продават не какво да е, а именно реклами.

Подобно решение звучи парадоксално, но си има обяснение. От AdBlock Plus се надяват да заменят “лошите реклами” - тези, които са прекалено големи, смущаващи и натрапчиви, с “добри” такива. Те ще бъдат малки и далеч не толкова досадни, пише сайтът The Verge.

От компанията ще пуснат магазин, където собствениците на блогове и уебсайтове ще могат да избират подходящите според тях реклами и да ги слагат на своите интернет страници.

Когато те бъдат отворени от някой потребител, ползващ AdBlock Plus, рекламите ще се появяват в сайта на мястото на останалите, които виждат потребителите без подобен софтуер.

“Това ще позволи да бъдат използвани два различни типа екосистеми по напълно различен начин, което ще осигури приходи и в двата случая”, обяснява Бен Уилиамс от софтуерната компания.

Според условията издателите ще получават 80% от приходите от тези реклами, а останалите 20% ще бъдат разпределяни между останалите, участващи в обслужването на рекламите. 6 на сто ще отиват при AdBlock Plus.