Най-голямата платформа за онлайн пазаруване Amazon изобилства от хиляди фалшиви отзиви за стоки, които се продават там.

Хилядите неверни ревюта са целели да помогнат на непопулярни брандове да си намерят място сред най-предпочитаните продукти от потребителите. Те са намирали място в първите резултати от търсенето, става ясно от проучване на британската консултантска група Which?, цитиран от CNBC.

Според доклада от фалшивите положителни ревюта не е ставало ясно дали човекът, който е писал отзива, е закупил стоката от Amazon или другаде.

Само за един ден максимално високите оценки с 5 звезди са били стотици. А често под един продукт са се появявали отзиви за съвсем друг артикул. Which? е направила опит да потърси в Amazon 14 технологични продукта, от които слушалки, смарт часовници и други преносими устройства. Първата страница с показаните резултати за слушалки, при зададен филтър за най-високи отзиви, показва марки, които технологичните експерти на Which? никога не са чували.

Почти 71% от показаните резултати на първа страница са били с възможно най-високите отзиви. 90% от тях изобщо не са били проверени. Чифт слушалки от непозната марка имат 439 отзива, от които всички са с 5 звезди, непроверени и публикувани в един и същи ден.

Ситуацията за други технологични стоки изглежда по същия начин. От Amazon са казали, че компанията инвестира ресурси, за да защити сигурността на платформата.

97% от купувачите разчитат на отзивите, за да направят своя избор за покупка според Which? А по данни на проучване на Университета Нортуестърн ревютата могат да увеличат продажбите на даден продукт с 380 процента.