Очаква се Microsoft да покаже нова версия на своята Интернет търсачка следващата седмица, обновявайки усилията си да се конкурира с Google, съобщи WSJ.

Според запознати източници софтуерният гигант, планира да покаже новата си търсачка публично за първи път на „D: Всичко дигитално", технологична конференция в Карлсбад, Калифорния.

Новата търсачката, която е била тествана от Майкрософт в продължение на месеци, е предназначена за по-добро организиране на резултати от потребителското търсене, за да се намали времето, което те прекарват в щракнете по уеб страници, за да търсят информация.

Междувременно, Yahoo във вторник обяви, че планира да подобри позицията на доходоносният пазар на търсачките в Интернет, като отговоря на повече заявки за търсене в мрежата с конкретни данни, като адреси, снимки и друга информация, отколкото с връзките към уеб страници.

Според WSJ oт месеци, Microsoft изпитва прототипи на новата търсачка, с кодово име Kumo. Технологията е проектирана да намали вренето на типичните уеб търсения, чрез обединението на резултатите в категории, като например за даден модел на автомобил, ще се ползват категории като части, дилъри, онлайн дискусионни форуми и видеоклипове, показващи транспортното средство.

Microsoft планира голяма рекламна кампания за популяризиране на новата търсачка и от компанията са наели агенция JWT, за изработката на кампания за продукта.

Тази новина помогна за покачване на акциите на компанията с 0.8% към 20.48 долара преди старта на днешната редовна търговия на Wall Street.