Платформата за анализ на мобилни данни App Annie представи своята прогноза за 2022 година. Анализаторите са идентифицирали шест основни тенденции в тази област, пише "Комерсант".
Първата от тях е, че броят на активните потребители на видео услугата TikTok ще достигне 1,5 милиарда през 2022 година. По този начин, това приложение ще бъде едно от най-бързите в постигането на този показател: при TikTok това ще отнеме 34 тримесечия, а например, на месинджъра на WhatsApp бяха необходими 41 тримесечия. С други думи, TikTok достига този показател по-бързо с почти две години.
Като цяло броят на приложенията, чиито брой изтегляния надхвърля 1 милиард, ще нарасне през следващата година от 20 на 22 и това е втората тенденция. Границата от 1 милиард изтегляния за една година се очаква да преодолеят две приложения през 2022 г. - социалната мрежа Pinterest, която е специализирана в публикуване и съхраняване на снимки, и мобилната игра Temple Run 2.
Третата тенденция, според анализаторите от App Annie, е нарастването на популярността сред поколението Z (родени в периода 1993 г.-2001 г.) на финансовите приложения, такива като приложението за инвеститори Robinhood или платформата за криптовалута Coinbase. Използването от поколението Z на такива приложения през 2022 г. ще нарасне със 155% в сравнение с 2020 г., до 18,9 милиарда потребителски сесии, прогнозират от App Annie.
Четвъртата тенденция е свързана с нарастване на разходите на потребителите в социалните приложения - с 82% спрямо 2020 г., до $9 милиарда. Лидери при потребителските разходи в тази област сега са TikTok и платформите за стриймъри Twitch и BIGO LIVE.
Другите две тенденции се отнасят до развлекателните приложения и игри. Разходите на потребителите на приложения за забавления ще достигнат 12 милиарда долара през 2022 г., увеличавайки се двойно спрямо 2020 година. Този ръст се дължи преди всичко на различни абонаменти, особено на видео услуги. Например, разходите на потребителите в YouTube за цялото време досега надхвърлиха 3 милиарда долара през октомври.
Последната тенденция е, нарастващата популярност на така наречените метаверсивни мобилни игри, т.е. такива, които не са само една конкретна игра, а по-скоро представляват сами по себе си платформа с възможност да се играе, да се създават игри и т.н. Най-известният пример за метаверсивна мобилна игра е Roblox. Според прогнозите на App Annie, годишните разходи на ползвателите на този вид игри през 2022 година ще достигнат общо 3,1 милиарда долара.