Когато говорим за подкасти, мнозина се сещат за токшоута (с Тити Папазов като гост или не), за професионални дискусии (като тези, които правим в Money.bg) или пък за сериозни аудио сериали. Оказва се, обаче, че една от популярните категории дълго съдържание в платформата Spotify е за "предавания", които съдържат... шум, съобщава Bloomberg.
Контекст: Ако някога сте имали безсъние, шумни съседи или бебе вкъщи, най-вероятно ви е ясно защо някой би слушал бял шум, звуците на морски вълни или на горски птици часове наред. Този тип атмосферно аудио премахва останалите дразнители и позволява концентрация и почивка.
Освен това, в бизнес среда от години се предлагат даже специализирани решения тип "шумова завеса", които са предназначени за защита на важни разговори на живо от ушите на неподходящи хора.
Детайли: Според вътрешни документи на Spotify, видени от Bloomberg, през януари подкастите с шум са се слушали по 3 млн. часа дневно.
В същото време, поддържащите тези канали са печелили по 18 000 долара месечно от рекламите, които платформата вкарва в тяхното... творчество.
Тук много помага и тласъкът на Spotify към подкастите - алгоритъмът насочва потребителите към по-дългото съдържание. Това беше с цел да се оправдаят мултимилионните инвестиции на платформата в топ продуценти на аудио поредици.
От друга страна: Според бизнес изданието в Spotify не са останали приятно изненадани, когато са разбрали на какво внимание се радват евтините за поддържка, но много печеливши подкасти с шум.
Освен това, такива "успокояващи" записи са налични и сред песните - и авторите им получават отчисления, сходни с тези на суперзвездите. Това причини гнева на Universal и на Warner Music.
На определен етап даже се е обсъждало премахването и забрана за качването на подкасти с шум, но в крайна сметка такова решение не е било вземано. Не така мислят обаче някои потребители, качвали подобни записи - няколко от тях твърдят, че съдържанието им е изчезвало и после се е появявало отново без никакво обяснение.