YouTube Shorts вече прави по 50 млрд. гледания на съдържанието си всеки ден - близо 70-процентов ръст на годишна база, обяви изпълнителният директор на компанията майка Alphabet Сундар Пичай, цитиран от Business Insider. Платформата за кратки видеа, която е директен конкурент на TikTok, се появи през 2021 г. и вече дава възможност на създателите на съдържание да получават дял от рекламните приходи.
За целта се разширява обхвата на YouTube Partner програмата, която до момента беше само за по-дългите видеа, качени в платформата за видеосподеляне. Това през годините се доказа като стабилен канал за монетизация - заедно с партньорствата с брандове и продажбата на собствени продукти.
Резултатите на Shorts бяха от малкото добри новини при представянето на отчета за последното тримесечие на 2022 г. на Alphabet. Приходите на YouTube са спаднали с 600 млн. долара до $8 млрд., като обяснението на компанията е, че бизнесите свиват рекламните си бюджети заради опасения от рецесия.
В същото време, TikTok не е публично търгувана компания и не е оповестявала актуални данни за гледанията на видеата си, но още през септември 2021 г. обяви, че има 1 млрд. активни потребители всеки месец. Изпълнителният директор Шоу Зи Чу пък каза през септември, че очаква китайската социална мрежа да генерира 10 млрд. приходи през 2022 г.
Meta също се опитва да стабилизира позициите си в условията на променящи се предпочитания на потребителите и, след години на съпротива, може да разреши споделянето на рекламни приходи със създателите на Instagram Reels.