BMW усилено експериментира с няколко нови услуги, с които се надява да привлече увеличаващия се брой хора, които не искат да си купят автомобил.

Разбира се, производителят от Бавария не е първият, който се опитва да следва тенденциите и да обърне неблагоприятната ситуация в своя ползва. Най-големите конкуренти в сектора в момента са Daimler и GM. Ходът на BMW обаче е уникален.

Услугата, която баварците стартираха, се нарича ReachNow. Тя представлява хибрид между услугите за споделяне на пътувания и споделяния на автомобили.

Така днес професионален шофьор може да заеме даден автомобил, за да вози клиенти по подобие на Uber, а утре някой потребител да я резервира и кара сам.

Първите тестове са достъпни за едва около 4 500 души, поканени да вземат участие в тях. Услугата вече има и 100 професионални шофьора, които работят за друга компания, с която BMW има договор.

ReachNow се позиционира като премиум услуга. В автомобилите, например, има вода и шоколад. А потребителите могат да нагласят температурата в колата още преди да са се качили.

Първите тестове се извършва в Сиатъл, САЩ. В началото на месеца BMW и местната администрация изградиха 20 зарядни станции в града. Към момента едва 10% от общо около 700 автомобила, които са част от услугата, са електрически. Но от компанията очакват броят им да се увеличи.

Пред CNN oбявиха, че съвсем скоро е възможно да включат и скутери.