Компанията Siemens Mobility и германският железопътен оператор Deutsche Bahn (DB) представиха в понеделник първия в света напълно автоматизиран влак без машинист. Той ще се движи в мрежата на S-Bahn в северната част на град Хамбург.

Въпреки че няколко летища по света имат еднорелсови совалки без водачи и влакове в метрото на Париж без машинист, новият влак на Siemens и Deutsche Bahn е първият напълно автоматизиран влак, който може безопасно да се движи по съществуващата железопътна инфраструктура наред с конвенционалните влакове, контролирани от хора.

В прессъобщението на Siemens новият влак се описва като по-ефективен благодарение на използването на изкуствен интелект (AI), който ще помогне на влака да спазва графика и да отговори на увеличените нужди от пътуване по-ефективно отколкото човек машинист.

Четири влака ще бъдат пуснати в мрежата на S-Bahn в северната част на Хамбург и ще започнат да превозват пътници през декември тази година. Влакът е разработен и построен като част от проект за модернизация на Deutsche Bahn в размер на 60 милиона, наречен проект Digital Rail Germany.

Първите влакове на водород тръгват в Европа

Първите влакове на водород тръгват в Европа

До средата на века пазарът за такива локомотиви на Стария континент може да достигне $48 млрд.

В изявление за пресата д -р Ричард Лутц, главен изпълнителен директор на DB, каза: "Използвайки автоматизирани железопътни операции, ние сме в състояние да предложим на нашите пътници значително разширено, по-надеждно и следователно по-добро обслужване - без да се налага да полагаме един километър нови релси."