Сърбия започна своя търговския трафик по обновената и високоскоростна железопътна линия, свързваща Белград и Нови Сад, предава SeeNews. Това стана възможно след основен ремонт на жп участъка, извършен благодарение на руски и китайски изпълнители, съобщи правителството.
Първото пътуване с високоскоростния влак е продължило 33 минути, а постигнатата максимална скорост е била 201,5 км/ч.
Реконструкцията на 74,9-километровата линия, част от железопътната линия Белград-Будапеща, започна през 2017 година и струва около $935 милиона.
China Railway International (CRI) и China Communications Construction Company (CCCC) отговарят за реконструкцията на участъка Белград-Стара Пазова, а руската RZD International е реконструирала участъка Стара Пазова-Нови Сад.
Правителството на Сърбия подписа споразумение за $68,7 милиона и с швейцарския производител на влакове Stadler Rail за доставка на три високоскоростни влака, които да се използват по железопътната линия Белград-Нови Сад.
Реконструкцията на участъка между Нови Сад и границата на страната с Унгария започна през ноември 2021 година и се очаква да бъде финализирана до края на 2024 година.
sanikolo
на 22.03.2022 в 02:34:17 #1Милиард долара за 75 км участък, при терен равен като тепсия, където реално не са нужни никакви съоръжения? Или става въпрос за тежка корупция, или вие сте написали някаква глупост (което е напълно вероятно). И преди този ремонт, участъкът Белрад - Ст.Пазова беше най-добрия и най-бързия. Защото останалата част от сръбската ж.п. инфраструктура е пълен ***. Българската, колкото и да е лоша, е все пак класи над сръбската.