Сърбия започна своя търговския трафик по обновената и високоскоростна железопътна линия, свързваща Белград и Нови Сад, предава SeeNews. Това стана възможно след основен ремонт на жп участъка, извършен благодарение на руски и китайски изпълнители, съобщи правителството.

Първото пътуване с високоскоростния влак е продължило 33 минути, а постигнатата максимална скорост е била 201,5 км/ч.

Реконструкцията на 74,9-километровата линия, част от железопътната линия Белград-Будапеща, започна през 2017 година и струва около $935 милиона.

ЕС налива €3,2 млрд. в Западните Балкани. Част от парите са за жп връзката София-Скопие

ЕС налива €3,2 млрд. в Западните Балкани. Част от парите са за жп връзката София-Скопие

Проектите трябва да стартират до следващата година

China Railway International (CRI) и China Communications Construction Company (CCCC) отговарят за реконструкцията на участъка Белград-Стара Пазова, а руската RZD International е реконструирала участъка Стара Пазова-Нови Сад.

Правителството на Сърбия подписа споразумение за $68,7 милиона и с швейцарския производител на влакове Stadler Rail за доставка на три високоскоростни влака, които да се използват по железопътната линия Белград-Нови Сад.

Реконструкцията на участъка между Нови Сад и границата на страната с Унгария започна през ноември 2021 година и се очаква да бъде финализирана до края на 2024 година.

Възходът на сръбските железници. Високоскоростен влак вече се движи с над 200 км в час

Възходът на сръбските железници. Високоскоростен влак вече се движи с над 200 км в час

Новият влак е произведен от Deutsche Bahn