Съвсем скоро Сърбия ще разполага с железопътен превоз, отговарящ на най-високите европейски стандарти. Високоскоростен влак, произведен от германската компания Deutsche Bahn, беше тестван по обновеното жп трасе от Белград до Нови Сад. Влакът е развил 201,5 км в час, съобщават сръбските медии.

Според съобщението на германската компания-производител, влакът е достигнал тази скорост без никакви затруднения, свързани с функционирането и движението.

Сърбия ще реконструира 300 км железопътни линии тази година

Сърбия ще реконструира 300 км железопътни линии тази година

В продължение на вече обновените 450 км през 2021 г.

Скорост от 200 км в час вече беше достигната и от тестов влак на жп участъка между Стара Пазова и Нова Пазова. Тогава скоростомерът в специалния локомотив, пристигнал от Германия за тестването на бързата железница в Сърбия, отново отчете максимална скорост от 201,5 км в час.

Сърбия превърна модернизирането на своята железница в основен приоритет

Сръбската държава залага все повече на модернизирането на своята жп инфраструктура, като само през тази година планира да обнови около 300 км железопътни линии. Миналата година страната вече реконструира 450 км.

75-километровата обновена линия Белград - Нови Сад трябва да е окончателно завършена този март - четири години след началото на строителството. Подготвя се и модернизация и реконструкция на още 720 км линии през следващите няколко години.

През последните седем години Сърбия завърши реконструкцията на общо 750 км жп линии, включително 229 км главни и 592 км регионални.

Каква е ситуацията у нас?

На фона на остарялата българска железопътна мрежа, страната ни е втора в Европейския съюз по привлечени инвестиции по европейските фондове за изграждане и модернизация на жп инфраструктурата. Единствената държава, която успява да привлече повече средства е Полша. 

Национална компания "Железопътна инфраструктура" е най-големият работодател в страната. Въпреки това състоянието на българската железопътна инфраструктура продължава да е такова, че движението с високоскоростни влакове да изглежда като мираж.

До 2050 г. ЕС е определил, че до 50% от товарите, които в момента са по пътищата, трябва да бъдат прехвърлени върху жп транспорта, както и не по-малко от 25% от пътникопотока.

От София до Бургас с влак за 3.5 часа - кога ще е възможно това?

От София до Бургас с влак за 3.5 часа - кога ще е възможно това?

Пред Money.bg говори генералният директор на НКЖИ Красимир Папукчийски