Онлайн търговията в САЩ се е изстреляла с 49% на годишна основа по време на празничното пазаруване, сочат данни на MasterCard SpendingPulse, предаде Zero Hedge. Това не е учудващо, като се има предвид колко физически обекти бяха затворени като мярка срещу разпространението на коронавируса.

Като цяло, въпреки че много хора в страната са безработни, търговията расте с 3% на годишна основа през празничния сезон, който се разглежда като периода между 11 октомври и 24 декември. Данните не включват сделките с автомобили и горива.

Като дял обаче макар и в затворена икономика онлайн търговията остава по-малка от физическата такава. Въпреки че и делът ѝ се покачва с около 50% спрямо 2019 г., той все пак е 19,7% от всички продажби.

Най-много са нараснали покупките на мебели, където продажбите са нараснали с над 16%, а други битови стоки са нараснали с 14%. Още по-впечатляващо е представянето на онлайн сегмента, където двете категории бележат растеж от почти 80% в сравнение с миналата година.

"Американските потребители обърнаха празничния сезон с главата надолу и създадоха ново определение за "вкъщи за празниците" през 2020 г.", каза старшият съветник в MasterCard Стив Садове. "Те пазаруваха и от вкъщи, което доведе до рекорден растеж на електронната търговия. Освен това те поръчваха стоките по-рано откогато и да е било."

В супермаркетите обаче продажбите спаднаха с 10% на годишна основа, като клиентите им са купували с 3% повече стоки от сайтовете им онлайн спрямо миналата година. Продажбите на Черния петък също са надолу - с 16% на годишна основа, въпреки че той остава деня с най-големи продажби през празничния сезон. На второ и трето място са респективно 12 и 11 декември.

Същевременно последният понеделник преди Коледа даже не влиза в топ 10 на дните с най-големи продажби. През миналата година той заемаше трета позиция в тази класация.