Онлайн продажбите на луксозни стоки на дребно са се увеличили с 50% през първата половина на 2021-а година, показват последните данни от индустрията. Според експертите това се дължи както на пандемията, която принуждава много хора да избягват физическите магазини, така и на нарастващия процент на по-заможната средна класа в развитите общества.
Луксозният онлайн сектор се превръща в най-бързо развиващия се. В същото време международните електронни продажби на скъпи стоки стимулират икономическото възстановяване по време на пандемия, сочат данните на eshopworld (EWS).
В проучване сред близо 15 000 потребители от 14 държави, EWS установява, че нарастващото търсене от страна предимно на купувачи от т. нар. поколение Z се очаква да увеличи продажбите на луксозни услуги с още 30 % тази година - спрямо 22% през 2020-а.
Сред пазарите - Китай, ОАЕ, Южна Корея и Индия са страните, в които се наблюдава най-голямо търсене на луксозни стоки онлайн, като близо 70% от милениълите, от поколение Z и от съвсем младите пазаруват луксозни стоки през интернет.
И докато 42% от купувачите казват, че все още искат да пазаруват луксозни артикули във физически магазини, 43 на сто твърдят, че ще бъдат щастливи да продължат да пазаруват онлайн и след пандемията.
Секторът на луксозните стоки сякаш се адаптира най-адекватно днес и възприема различни нови стратегии, които да оправдаят очакванията на съвременния потребител. От първокласно обслужване на клиенти и добро отношение, до промоции като персонализирана доставка с премиум куриер, луксозни опаковки и безплатни връщания, именно марките, предлагащи това вероятно са и тези, които ще процъфтяват. И ще печелят от лоялността на своите клиенти, които ще я предадат и на следващите поколения.