Онлайн продажбите на луксозни стоки на дребно са се увеличили с 50% през първата половина на 2021-а година, показват последните данни от индустрията. Според експертите това се дължи както на пандемията, която принуждава много хора да избягват физическите магазини, така и на нарастващия процент на по-заможната средна класа в развитите общества.

Луксозният онлайн сектор се превръща в най-бързо развиващия се. В същото време международните електронни продажби на скъпи стоки стимулират икономическото възстановяване по време на пандемия, сочат данните на eshopworld (EWS).

Как пандемията заличи шест години на растеж за производителите на луксозни стоки

Как пандемията заличи шест години на растеж за производителите на луксозни стоки

Спадът на продажбите през тази година е от 64 млрд. евро, сочи ново изследване

В проучване сред близо 15 000 потребители от 14 държави, EWS установява, че нарастващото търсене от страна предимно на купувачи от т. нар. поколение Z се очаква да увеличи продажбите на луксозни услуги с още 30 % тази година - спрямо 22% през 2020-а.

Сред пазарите - Китай, ОАЕ, Южна Корея и Индия са страните, в които се наблюдава най-голямо търсене на луксозни стоки онлайн, като близо 70% от милениълите, от поколение Z и от съвсем младите пазаруват луксозни стоки през интернет.

Придобиването на луксозни марки е по-трудно, отколкото изглежда - дори да сте Бернар Арно

Придобиването на луксозни марки е по-трудно, отколкото изглежда - дори да сте Бернар Арно

Ето защо това е така

И докато 42% от купувачите казват, че все още искат да пазаруват луксозни артикули във физически магазини, 43 на сто твърдят, че ще бъдат щастливи да продължат да пазаруват онлайн и след пандемията.

Секторът на луксозните стоки сякаш се адаптира най-адекватно днес и възприема различни нови стратегии, които да оправдаят очакванията на съвременния потребител. От първокласно обслужване на клиенти и добро отношение, до промоции като персонализирана доставка с премиум куриер, луксозни опаковки и безплатни връщания, именно марките, предлагащи това вероятно са и тези, които ще процъфтяват. И ще печелят от лоялността на своите клиенти, които ще я предадат и на следващите поколения.

Новият модел за онлайн търговия, който увеличава значително броят и големината на поръчките

Новият модел за онлайн търговия, който увеличава значително броят и големината на поръчките

Изцяло българската компания следва примера на лидери в сегмента