За да се докосне до Bulgari, титанът на луксозните стоки, милиардерът Бернар Арно ухажва семейството на бижутера цели 12 години преди те да приемат чек за 5 милиарда долара, пише Wall Street Journal. Пандемията донякъде принуди някои собственици на суперлуксозни марки да омекнат, но въпреки това все още е доста трудно да се сключват сделки с тях.
Пропастта между големите и по-малките производители, която съществува отдавна, стана още по-голяма след началото на пандемията. Пазарният дял се разпределя на принципа "малките не оцеляват", казва финансовият анализатор Флавио Середа.
Собственик на мол в Китай споделя, че 45% от печалбата преди пандемията е идвала от продажбата на луксозни стоки, а сега процентът е нараснал на 70. Това е така, защото за малките компании е все по-трудно да са конкурентни на пазара.
Това стана ясно още през първите три месеца на годината, когато брутните продажби на италианския по-достъпен моден бранд Tod спаднаха с 16%, докато на Burberry само с 5% спрямо предпандемичната 2019-а година.
Бизнес гигантите Hermès, както и LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, собственост на Бернар Арно, отчитат ръст на приходите си от 33%.
Кризата принуди много собственици на модни брандове да преосмислят бъдещите си планове. Италианският дизайнер Джорджо Армани спомена в интервю за Vogue, че "не е толкова важно компанията му да остане напълно самостоятелна". Основателят на Tod Диего Дела Вале също намекна публично, че също е склонен за продажба.
Все по-трудното и неясно бъдеще за самостоятелни производители ще ги тласне към присъединяване към големи и суперлуксозни брандове. Така както Gucci беше закупена от Kering.