За да се докосне до Bulgari, титанът на луксозните стоки, милиардерът Бернар Арно ухажва семейството на бижутера цели 12 години преди те да приемат чек за 5 милиарда долара, пише Wall Street Journal. Пандемията донякъде принуди някои собственици на суперлуксозни марки да омекнат, но въпреки това все още е доста трудно да се сключват сделки с тях.

Пропастта между големите и по-малките производители, която съществува отдавна, стана още по-голяма след началото на пандемията. Пазарният дял се разпределя на принципа "малките не оцеляват", казва финансовият анализатор Флавио Середа.

Как пандемията заличи шест години на растеж за производителите на луксозни стоки

Как пандемията заличи шест години на растеж за производителите на луксозни стоки

Спадът на продажбите през тази година е от 64 млрд. евро, сочи ново изследване

Собственик на мол в Китай споделя, че 45% от печалбата преди пандемията е идвала от продажбата на луксозни стоки, а сега процентът е нараснал на 70. Това е така, защото за малките компании е все по-трудно да са конкурентни на пазара.

Това стана ясно още през първите три месеца на годината, когато брутните продажби на италианския по-достъпен моден бранд Tod спаднаха с 16%, докато на Burberry само с 5% спрямо предпандемичната 2019-а година.

Как най-богатият европеец Бернар Арно създава империята си и как харчи богатството си?

Как най-богатият европеец Бернар Арно създава империята си и как харчи богатството си?

В края на 80-те години той дава заявка, че целта му е да управлява най-голямата компания за луксозни стоки в света през следващото десетилетие

Бизнес гигантите Hermès, както и LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, собственост на Бернар Арно, отчитат ръст на приходите си от 33%.

Кризата принуди много собственици на модни брандове да преосмислят бъдещите си планове. Италианският дизайнер Джорджо Армани спомена в интервю за Vogue, че "не е толкова важно компанията му да остане напълно самостоятелна". Основателят на Tod Диего Дела Вале също намекна публично, че също е склонен за продажба.

Все по-трудното и неясно бъдеще за самостоятелни производители ще ги тласне към присъединяване към големи и суперлуксозни брандове. Така както Gucci беше закупена от Kering.