В условията на западните санкции Руската федерация иска постепенно да организира производството на десет пътнически самолета Ту-214 годишно, каза вицепремиерът Юрий Борисов по време на пътуване до Казан, където се произвежда този самолет.
Сега Ту-214 се произвежда в ограничена серия от Казанския авиационен завод (клон на ПАО "Туполев"). Самолетите се експлоатират от "Специален летателен отряд "Русия" за специални цели и превоз на първите лица на страната.
"Ще обсъдим как да пуснем постепенно поне 10 самолета Ту-214", каза Борисов в ефира на ТВ "Россия 24", цитиран от Интерфакс.
"Вярваме, че това е изпълнима задача за нас. Необходимо е да се модернизира и подготви производството за десет самолета (...) ще се справим с тази задача", каза на свой ред президентът на Татарстан Рустам Миниханов.
Според пресслужбата на Миниханов, който оглавява и борда на директорите на ПАО "Туполев" от септември 2021 г., се планира замяна на чужди компоненти в Ту-214 до една година.
"Целта на посещението е да се види как е възможно бързо да се увеличи производството на родния самолет Ту-214, който в момента се произвежда на малки партиди за Специалния летателен отряд. Ще разгледаме въпроса как да да се даде той за превоз на граждани в основните ни компании - Аерофлот, Ред Уингс и други", каза Борисов.
В условията на санкционен натиск в Русия се обмисля възможността за увеличаване на масовото производство на пътнически самолети Ил-96 и Ту-214, каза преди няколко дни вицепремиерът на Руската федерация Юрий Борисов.
Той припомни, че в момента самолетите Ил-96 и Ту-214 се произвеждат в малка серия за специални клиенти.
Ту-214 е теснофюзеларен самолет за средни разстояния, проектиран от Туполев. Първият му полет е извършен през 1996 г. В момента самолетите Ту-214 се експлоатират от ВВС на Русия, авиацията на ФСБ и Министерството на отбраната на Руската федерация. Освен това на негова основа се създават различни модификации за решаване на специални проблеми - разузнаване, контрол и управление.
Ил-96 е широкофюзелажен самолет за дълги разстояния, разработен от конструкторското бюро на Илюшин в Съветския съюз, първият му полет е извършен през септември 1988 г. Самолетът е предназначен за превоз на пътници (до 436 души) или товари (до 92 тона). В момента самолетът се управлява от Специален летателен отряд "Русия", който включва и президентския борд. От 1996 г. руските лидери летят на Ил-96-300ПУ, модификация на самолет, създаден специално за държавния глава на страната.
насо
на 23.03.2022 в 10:33:44 #3Преди години, Русия внасяше хранителни продукти, a сега за наше нещастие, след като ес наложи санкции, внасяме от Русия. Преполагам ще стане същото и със самолетите
edin39
на 23.03.2022 в 09:24:27 #2Ще му натряскат 3-4 двигателя от джуган и готово, Блядове сър.
oktavian
на 22.03.2022 в 20:31:25 #1Ето на какво се натъкваме когато се запознаваме с Ту214: Сисък на доставчиците на системи: Освен двигатели на Ролс Ройс, в списъка с удивление виждаме една от най-големите руски оръжейни корпорации, която произвежда противокорабни ракети и други оръжия, с които Путин се хвали.Ето какво доставя тази корпорация за този самолет: "ПАО «Корпорация „Тактическое ракетное вооружение“» - водовакуумная система удаления отбросов (унитаз УВ-1)" Това преведено на прост език е водовакуумна тоалетна - ***!!!***!! Ето, обаче какво доставя американската компания доставчик на оборудване: "Honeywell Honeywell инерциальная навигационная система HG2030AE21 Honeywell Honeywell метеорадиолокационная станция RDR-4B Honeywell Honeywell система раннего предупреждения близости земли EGPWS". Акомулаторите пък са на VARTA. Руски *** срещу американски суперсистеми, които руснаците нямат.Английски двигатели, на които Путин разчита срещу руския му ***!