Европа има широка железопътна мрежа с около 202 313 километра релси, свързващи страни от целия континент.

Високоскоростните влакове са предпочитан вариант за придвижване от много туристи от целия свят, като някои могат да достигнат максимална скорост от 480 км в час.

Пътниците могат да пътуват удобно между европейските столици само за няколко часа.

Европейската железопътна мрежа е известна и с нощните си влакове, които се напоследък правят голямо завръщане.

На картата на Европа се чертаят нови маршрути с връзки между Брюксел и Берлин, Мюнхен и Генуа, Залцбург и Краков и Париж и Берлин.

Една от тях - между Париж и Берлин, за която вече ви разказахме, стартира съвсем скоро. Резервациите ще отворят на 16 октомври 2024 г.. Цените както винаги, ще варират в зависимост от търсенето, но в момента еднопосочен билет е определен да струва около 59 евро.

Друга връзка, която вече се използва, е SJ Euronight от Берлин до Стокхолм, която стартира миналата година от края на март. Първоначално влакът свързваше Стокхолм с Хамбург, но сега е разширен и новият маршрут включва и столицата на Германия.

Влакът тръгва от Gesundbrunnen в Берлин в 18:37, тръгвайки на запад от града и към провинцията на Долна Саксония.

Снимка 685287

Източник: iStock

През нощта влакът пресича грандиозните мостове, които свързват датския архипелаг, преди да стигне до Швеция и да спре на гара Малмьо в 3,59 сутринта.

В 5 часа сутринта тръгва отново, за да пристигне в Стокхолм в 9:57 сутринта.

За тези, които обичат да пътуват в малко лукс, има избор от купе с две легла с мивка или с тоалетна и душ. Двете отделения за легла могат да се използват като единични. Осигурени са тоалетни принадлежности, кърпа и чисто спално бельо, както и лека закуска с чай или кафе.

Леглата могат да се сгъват и да се транформират в двуместен диван в стандартните отделения и 3 черни кожени фотьойла в луксозните отделения.

Ако пътувате с ограничен бюджет, но все пак искате легло, тогава влакът разполага с вагони с по 6 купета с легла.

Като алтернатива има вагони с нормални седалки, които не се сгъват в легла.

Към влака между Малмьо и Стокхолм в двете посоки вече е прикачен вагон-ресторант, със зона за хранене на самообслужване и зона за общуване с маси и свободни места.