Има много начини човек да бъде по-продуктивен. Само че някои са далеч по-ефективни от други. Първите те карат да работиш по-добре, а другите ти спестяват време, пише Business Insider.

Пригответе си нещата от предишния ден

Eрика Кесеуин, кариерен експерт и автор на "Bring Your Human to Work", признава, че винаги се подготвя предварително за следващия ден. Тя съветва да прегледаме какви задачи и ангажименти имаме, дали гоним някакви срокове, за да може пълноценно да използваме времето между тях. Трик, който тя издава, е, че зарежда кафе машината вечерта, за да не губи време сутринта.

Набележете си приоритетните цели

Най-честата причина, поради която хората губят ритъм, е защото не знаят към какво се стремят. Затова когато се появят задачи или странични ангажименти, които са далеч от вашата цел и работа, оставете ги настрана. Свършете първо най-важното.

Избирайте от 3 до 5 задачи на ден

Не прекалявайте със списъка "какво да свършите за деня". Така ще останете продуктивни и няма да се изгубите в мислене, какво да започнете сега и с какво да се заемете на по-късен етап.

Направете си календарни напомняния

Създайте си собствена календарна система, която да работи за вас. Приложенията и органайзерите на смартфоните позволяват това. Проверявайте си графика често. Стара мисъл гласи "Ако се провалиш да планираш, планираш да се провалиш".

Разделете задачите си на малки стъпки

Така ще знаете какво точно трябва да свършите през ежедневието си. Постигането на всяка цел е процес. Затова не бързайте да свършите големи по обем задачи. Разпределете ги за седмица или месец и го правете постепенно.

Определете си конкретно време, в което да отговаряте на мейлите

Продуктивността изисква да сте фокусирани. Затова не се заемайте да отговаряте всеки път, когато получите имейл. Така ще се отвлечете вниманието си от това, което правите в момента и ще се насочите към съвсем различна задача. Набележете си време от деня, което да е само за електронната ви поща.

12 начина да сте по-щастливи на работното място

12 начина да сте по-щастливи на работното място

Как можете да промените работната среда

Ограничете страничните фактори, които ви влияят

В това число влизат не само социалните мрежи, а и дългите разговори с колеги. Може да избегнете страничния шум, като затворите вратата или сложите слушалки.

Дайте си малки почивки през ежедневието

Кесеуин съветва хората да правят малки почивки през работния ден, а не да чакат да се изтощят напълно и тогава да си дадат време за релакс.

Слушайте музика без текст

Музикални сетове, а не песни, чиито текст да ви разконцентрира са добра опция, за да запазите работната си настройка.

Работете дистанционно, ако се наложи

Този вариант не само ще ви запази по-продуктивни, но и ще ви помогне по-добре да организирате времето си, стига работодателите да го позволяват.