Организаторите на автомобилното изложение в Женева са решили да отменят събитието и през следващата година. Нещо повече - организаторите сега искат и да продадат форума, пише BBC.
Международното автомобилно изложение трябваше да се проведе през март 2021 година, но компанията зад него наблюдава слабо търсене от различните марки и изложители на автомобили.
Тази година събитието беше отменено заедно с множество други автофоруми по света заради пандемията на новия коронавируса.
Съобщението повдига въпроси за бъдещето на подобни събития в световен мащаб, след като автомобилните производители сериозно преосмислят своите стратегии.
"Автомобилният сектор в момента преминава през трудна фаза и на изложителите им трябва време, за да се възстановят от последиците от пандемията", коментират от Комитета и Съвета на фондацията Salon International de l"Automobile, която организира международното автомобилно събитие.
По-голямата част от изложителите на събитието, които взеха участие в проучване, са заявили, че "вероятно няма да участват" в шоуто през следващата година, добавят организаторите.
Тазгодишното автомобилно изложение в Женева бе отменено през февруари, само дни преди да започне. Форумът редовно привлича повече от половин милион посетители.
През тази година бяха отменени и други автосалони, включително планираните такива за Ню Йорк и Детройт на фона на опасенията за здравето на посетителите. Автомобилните марки по принцип използват такива събития, за да направят дебют на най-новите си модели и да представят концептуални автомобили.
Този път обаче същите се обърнаха към собствени онлайн събития по време на блокирането.
В понеделник организаторите на автомобилното изложение в Женев обявиха също така планове да продадат активите на шоуто на собствениците на Palexpo conference centre в Женева, където по традиция се провежда събитието.
Този ход вероятно ще измести светлината на прожекторите към други автомобилни изложения, планирани за следващата година в големите градове, като се има предвид цената им и огромните логистични усилия в сравнение с онлайн събитията.
Международното автомобилно изложение в Женева е най-голямото публично събитие в Швейцария и има икономическо въздействие от 200 милиона швейцарски франка (210 милиона долара) годишно, показват данни на организаторите.