И този път щандовете на Автосалона в Женева ни зарадваха с безпрецедентно разнообразие: компактни хечбеци, масови електрически автомобили, впечатляващи концепти и специални версии на вече известни автомобили, супер и дори хиперколи, които ще бъдат произведени в минимални серии.
Изложението се оказа достатъчно ярко дори при липсата на редица големи световни марки, сред които Volvo, Ford, Jaguar, Land Rover, DS и Opel.
Осмият Volkswagen Golf също не бе доведен в Женева, но европейските бестселъри Renault Clio и Peugeot 208 дебютираха тук,
А основната тенденция на този автосалон е електрифицирането на всичко - от масови компактни коли до супермощни хиперавтомобили.
Източник: GettyImages
Peugeot 208
Новото Peugeot 208 е пораснало, ставайки подобно на флагманския седан 508, оборудвано е и с повече дигитални устройства. Един от основните компактни автомобили на европейския пазар се премества в най-новата модулна платформа CMP, включително и с електрическа версия. Новото Peugeot 208 ще се предлага с 3-цилиндров 1,2 литров турбо двигател с мощностен капацитет от 75, 100 и 130 конски сили, както и с 1,5-литров дизелов мотор с мощност от 100 конски сили. Електрическата версия на e-208 предполага мощност на силовия агрегат от 136 конски сили ипхробег с едно зареждане на батерията 450 километра.
Източник: GettyImages
Renault Clio
Още един европейски бестселър, построен на предишната платформа CMF-B, но с редица обновления. Новото пето поколение Clio е решено в стила актуалния Megane и заимства някои елементи от концепта Symbioz. Дължината на колата не превишава 4,1 м, тоест е по-къса от предшественика си. В същото време мястото в салона е станало по-голямо, обемът на багажника е нараснал до 391 литра. Двигателната гама включва бензинов еднолитров мотор с мощност 75 конски сили, а така също и турбо версия с мощност 100 и 130 конски сили. Към това трябва да се добави и 1,5-литро дизелов двигател с мощност 85 и 115 конски сили. През следващата година ще се появи и хибридна версия на модела.
Източник: GettyImages
Mazda CX-30
Японците неочаквано изстреляха автомобил между два класа с нестандартно име CX-30. Това не е заместител на компактния CX-3, а е напълно нов 4,4-метров кросоувър, който в моделната гама ще бъде между сегашните CX-3 и CX-5. В основата му стои платформата Skyactiv Vehicle Architecture от новата Mazda3 с бензинови и дизелови двигатели, включително агрегата SkyActive-X, устройство променящо степента на компресия, както и задвижване на всички колела. Кросоувърът ще стане глобален, а продажбите му ще започнат преди края на 2019 година.
Източник: GettyImages
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Комбито Mercedes-Benz CLA от новото поколение отново се нарича Shooting Brake, а външният му вид е съответства на претенциозното име. Машината е построена на същата платформа на MFA, но дължината на комбито достига 4,688 мм, което е с 48 мм повече от предшественика му. Обемът на багажника се е увеличил с 20 литра (до 505 литра). В салона има медийна система MBUX, в комплектацията на колата има редица полуавтоматични системи за управление. Първоначално CLA Shooting Brake ще се предлага само с 2-литров турбо двигател с мощност 225 конски сили със седемстепенна роботизирана скоростна кутия и задвижване на всички колела.
Източник: GettyImages
Lamborghini Aventador SVJ Roadster
Откритата суперкола Aventador SVR с със сгъваем карбонов покрив, който се маха ръчно, ще бъде произведена в 800 екземпляра. Автомобилът е оборудван с активни аеродинамични елементи от въглеродни влакна и спуснат прозорец към двигателното отделение, за да може да се слуша звука на двигателя. Атмосферният двигател V12 6.5 с мощност 770 к.с. ускорява до 100 км/ч за 2,9 секунди, до 200 км/ч за 8,8 секунди, а максималната скорост е ограничена до 350 км в час. Задвижването е на четирите колела, скоростната кутия е роботизирана.
Източник: GettyImages
Ferrari F8 Tributo
Италианската новост идва да смени суперколата Ferrari 488 GTB и взема от нея титлата за най-мощно и бързо Ferrari с V8 двигател. Машината е дълга 4611 мм, с 40 кг по-лека от предшественика си и има по-добра аеродинамика. Моторът V8 3.9 развива мощност от 720 конски сили - с 50 повече от предишния модел. Първите "сто" Ferrari F8 Tributo набира за 2,9 секунди, а вторите - за 7,8 секунди. Максималната скорост на супер спортния автомобил достигна 340 км в час.