Женевският автосалон, който винаги се е славил с изобилието на концептуални автомобили и тази година не изневери на очакванията. Покрай своите актуални традиционни предложения, големи и малки производители демонстрираха своето виждане и намеренията си за близкото и по-далечното бъдеще.
С редки изключения тенденцията е една - прототипите имаха за главна тема екологичните електрически превозни средства.
Предлагаме на вашето внимание 11 от представените на автошоуто идеи за нови коли в следващите няколко години.
Източник: GettyImages
Nissan IMq
Концептуалният кросоувър IMq е лек намек за това какво ще бъде третото поколение Nissan Qashqai. Но люлеещите се врати, минималистичният салон с четири отделни седалки и технологията на увеличената реалност за водача и пътниците едва ли ще влязат в серийното производство. Като хибридно задвижване с 1,5-литров бензинов двигател-генератор и два електродвигателя с обща мощност от 340 конски сили. Предполага се, че новият Nissan Qashqai ще се появи през 2020 година.
Източник: GettyImages
Skoda Vision iV
Електрическият компактен кросоувър за Skoda вече е традиция, но този път изглежда, че наистина става дума за електрически автомобил от бъдещето, продажбите на който ще започнат през 2021 година. Vision iV е изградена върху модулна платформа MEB, има значителни размери (дължина - 4665 мм) и стилен външен вид с падаща линия. Вместо огледала - камери, а в кабината няма централен тунел. Два електродвигателя с общ капацитет 306 к. с. с предаване на предната и задната оси. А батерията осигурява автономен преход от 500 километра.
Източник: GettyImages
GFG Style Kangaroo
Зад това малко известното име е скрито творението на известния Джорджето Джуджаро, който притежава компанията GFG Style. Самото " Кенгуру" е смесица от суперавтомобил и SUV - разбира се, електрически. Спортната кола разполага с два двигателя с обща мощност 490 конски сили, задвижване на четирите колела и адаптивно окачване, което променя пътния просвет от 140 на 260 мм и твърдостта на возенето. Ускорението до 100 км/ч отнема 3.8 секунди, запасът на батерията с еленергия стига за 450 километра.
Източник: GettyImages
Seat el-Born
Още един елктромобил на базата на архитектурата MEB на Volkswagen и изглежда, че това е плод на запазена марка инженеринг. Пред нас е Volkswagen I.D. под марката Seat, наречен el-Born в чест на модния квартал на Барселона и декориран в свой собствен стил. Автомобилът е с мощност от 204 конски сили и е със задно задвижване. Батерията му осигурява 420 км с едно зараждане, el-Born ускорява да 100 км/ч за 7,5 секунди.
Източник: GettyImages
Kia Imagine
Външността на корейския концепт е рисувана в германски дизайнерски център, така че колата се оказа технологично напреднала, но не без ориенталска плавност на линиите. Такива, казват корейците, ще бъдат и всички последващи "зелени" автомобили на марката. А сложната графика на предната част е алюзия за по-нататъшното развитие на корпоративния стил. Imagine е също така хибриден седан и кросоувър, направен с хумор. Например, в салона има 21 дисплея: те са поставени като пародия на надпреварата на автомобилните производители за състезанието за изобилие от дигитални повърхности.
Източник: Honda
Honda E Prototype
Honda превежда европейската си моделна гамая на електрическа тяга и ще покаже през годината сериен компактен хечбек. А в Женева предлага да видим прототипа Honda E Prototype, който е много подобен на миналогодишния Urban EV: камери вместо огледала, дръжки на вратите, скрити в стелажите, а вместо радиаторна решетка - дисплей за излъчване на съобщения. Таблото се състои от три монитора, т.е. има пет екрана в кабината. Задвижването е на задната ос, автономният пробег с едно зареждане на батерията е е само 200 километра.
Hispano Suiza Maguari HS1 GTC
Претенциозният суперавтомобил възражда марката Hispano Suiza, като обещава да бъде произведен само в 300 бройки на цена от 2,2 милиона евро. Автомобилът има лек въглероден корпус и невероятен двигател V10 5.2 от Lamborghini Huracan, който е оборудван с две турбини и два електрически компресора. В резултат на това агрегатът развива мощност от 1085 конски сили и ускорява колата до 100 км/ч за 2,8 секунди. Първите серийни автомобили се предвижда да бъдат представени на клиенти още в края на тази година.
Citroen Ami One Concept
Свръхкомпактният концепт на Citroen - Ami One в Европа ще може да се управлява без шофьорска книжка. А това е обещаващ вариант за младежки автомобил. Машината тежи 425 килограма. Максималната й скорост не надвишава 45 км/ч, а запасът от енергия на батерията стига за изминаването на около 100 километра. Но пълното й зареждане ще отнеме около два часа.
Източник: GettyImages
Subaru Viziv Adrenaline
Японците се опитват по-радикално да променят стила на своите коли и се опитат да сторят това в концепта Viziv Adrenaline. Новата философия се нарича Bolder, която се превежда като "по-дръзка": силно ъгловат външен вид, мощен пластмасов комплект и ултра-технологична оптика. Концептът е с по-голям пътен просвет, ичистено тяло и брутален покрив с X-образен рисунък на каросерията. Може да се предположи, че ката от марката виждат бъдещия на Subaru XV.
Mitsubishi Engelberg Tourer
Кросоувърът взема назаем името си от ски курорта Енгелберг в Швейцария, но японците няма да правят специален модел за спортисти. Това е по-скоро демонстрация на технологията и стилистиката на бъдещите кросоувъри на марката. Например, диодни ленти вместо традиционните фарове, масивна решеткана радиатора и умишлено грубо очертани странични стени. Хибриден силов агрегат с 2.4литров бензинов двигател и два електрически мотора на предния и задния мост. Само на електричество, Engelberg Tourer може да пътува до 70 километра.
Aston Martin Lagonda All-Terrain
Английската марка все още не е успяла да представи първия си кросоувър DBX, а вече е на ред електрическата версия под марката Lagonda. Именно All-Terrain кросоувър през 2021 г. ще се превърне в първия сериен модел на марката Lagonda и ще бъде по-технологична алтернатива на ултра-луксозните джипове Rolls Royce Cullinan и Bentley Bentayga. Техническите характеристики засега се пазят в тайна досега, но е известно, че автомобилът ще има два електрически мотора, а батерията ще позволява изминаването на 650 километра с едно зареждане.