През октомври Apple представи на света редица нови джаджи: смущаващо мощни MacBook, безжичните AirPods слушалки с по-дълъг живот и домашните асистенти HomePod mini в нови цветове. Но друг продукт, който дори не получи официално съобщение, е този, за който ще трябва да чакате най-много, ако го поръчате днес, пише The New York Times.
Кой е той? Проста кърпа с размер 16х16 см и цена от $19, с която да бършете отпечатъците от пръсти и прахта от любимите си устройства.
Кърпата, която носи логото на Apple в единия ъгъл, е произведена от "мек, неабразивен материал", с който да почиствате екраните на iPhone, iPad и MacBook "безопасно и ефективно", според описанието на компанията. Тя е "съвместима" с 88 различни Apple продукта, гласи още то.
Източник: Apple
Колко голям е интересът към нея? Купувачите в Съединените американски щати ще трябва да чакат 11-12 седмици за доставка.
Цена от $19 за една кърпа е смела, дори по стандартите на Apple. Но това не спира потребителите. Албърт Лий, 47-годишен директор в консултантска компания в Ню Йорк, купува четири от тях, с които след това се похвали в социалната мрежа Twitter. "Похарчих $4 000 за лаптоп. Какво са още $19?"
А там, в Twitter, потребителите не спират да се шегуват с продукта. След като главният изпълнителен директор Тим Кук обяви, че компанията отваря нов магазин в Турция, Илон Мъск - директор на Tesla - се пошегува, като отговори с "Елате да видите кърпата на Apple". Разбира се, Мъск е вероятно последният, който има това право - все пак Tesla продава декантер за $150 и чадър "с ергономична дръжка" за $60.
Технически, кърпата не е нов продукт. Apple ги подаряваше на всеки клиент, който закупи един от професионалните монитори Pro Display XDR, чиято цена е $5 999. Екранът е покрит със специално стъкло, което намалява отблясъците, но може да се надраска, ако бъде бърсан с обикновена кърпа. Apple казва, че е създала кърпата специално за този монитор, а след това е решила да я продава отделна, след като потребителите са поискали да купят допълнителни бройки.
Каква в крайна сметка е причината Apple да иска толкова много пари за една кърпа, а потребителите да се избиват да я купуват? Вероятно имидж. А що се отнася до компанията, то тя получава и много безплатна реклама.