Динамиката на пазара на мобилни телефони продължава да се променя. Видяхме, че през второто тримесечие на 2021 година Xiaomi успя да застане на втора позиция в света по доставки. Но ако гледаме данните откъм приходите и печалбата, то картината е далеч по-стабилна, сочи анализ на Counterpoint Research.
Apple задържа безкомпромисно първата си позиция при приходите и печалбата. През второто тримесечие на 2021 г. компанията държи 75 процента от оперативната печалба в цялата индустрия и 40 процента от приходите - макар че по обем продажбите ѝ заемат 13 процента пазарен дял.
Представянето показва мощта на Apple, макар анализаторите да отбелязват, че резултатите са под пика от последните месеци на 2020 г., когато приходите ѝ достигнаха 50 процента от общите, а делът от печалбата - безпрецедентните 86 процента. Пазарният ѝ дял в обем бе 17 процента.
Samsung, лидер в общите продажби, обичайно следва Apple при приходите и печалбата. През четвъртото тримесечие на 2019 и същия период на 2020 г. обаче второто място по приходи бе за Huawei. Що се отнася до печалбата, корейската компания държи уверено среброто.
Xiaomi се представя отлично при доставките, но от гледна точка на печалбата позицията ѝ не е толкова силна. Анализаторите коментират, че скоро това може да се промени. В първия етап от развитието си китайската компания се концентрира върху изграждането на популярен бранд и увеличаване на продажбите, като следващата стъпка е увеличение на маржа.
SuperMario
на 14.10.2021 в 19:32:20 #1щом един iphone струва на Епъл 66 долара разходи да се произведе, а се продава 1066 долара, то няма начин със 75% от печалбата да господстват на пазара! А годсподстват", щото има балами сноби, които си дават парите (купуват) марката и имиджа на стоката, а не самата стока като качество!