Световноизвестните търговски квартали се подготвят - и се подготвят - за празничен сезон, различен от всеки досега. Много потребители все още избягват да посещават магазини заради пандемията. Ограниченията за пътуване също ще намалят броя на богатите туристи, на които обикновено се разчита да харчат много пари в това време на годината, пише Bloomberg.
Луксозните магазини обаче все още полагат усилия за да се чувстват клиентите сигурни. И въпреки това Covid-19 предизвика хаос при търговците от Токио до Ню Йорк.
Bond Street, Лондон
Bond Street е силно ударена заради зависимостта си от чуждестранни купувачи и липсата на служители в офисите наоколо. Посещенията на магазините вече са намалели горе-долу наполовина, когато новите ограничения около Covid затвориха много места по-рано този месец.
Магазини като Cartier и Chanel не чакат да отворят отново, за да се подготвят за празничния сезон: коледните светлини светят по-рано от обикновено. Когато отворят отново на 3 декември, коледното дърво на Bond Street ще бъде осветено. Ако има линии за влизане в магазините, служителите планират да сервират горещ шоколад.
Шанз-Елизе, Париж
Разпространението на вируса доведе до второто блокиране и във Франция, което принуди магазините да затворят на 30 октомври.
"Ако не отворим отново на 1 декември, това ще бъде изключително сериозно", каза Едуар Лефевр, генерален мениджър на Comite Champs-Elysees, който представлява 100-те магазина в района. Все пак организацията планира да организира празничното си светлинно шоу, започвайки на 22 ноември, но то ще бъде виртуално.
Шанз-Елизе е изправен пред сътресения в продължение на няколко години, включително терористични атаки, стачки, бунтове след футболни мачове и насилие по време на протестите на жълтите жилетки.
Гинза, Токио
Улиците на Гинза - един от най-известните търговски квартали в Токио - вече били осветени досега, покрити със светлини и декорации, ако не беше пандемията. Тази година обаче много магазини и сгради са тъмни. Япония все още има строг контрол за допускане на туристи в страната, което означава, че само част от обичайния трафик на пазаруване се е върнала в Гинза.
Causeway Bay, Хонконг
Малко търговци са засегнати толкова силно от пандемията, колкото собствениците на магазини в Хонконг. Разходката по главния път в Causeway Bay - домът на най-скъпите наеми на дребно в света - показва спад на продажбите на дребно, които намаляват 20 поредни месеца на фона на протести и ограничения. Марки като Tissot, Prada и Victoria Secret са сред затворените витрини.
Надеждата може да дойде с туристите, които тепърва започват да се връщат обратно в града. За да стимулира туризма, Хонконг наскоро сформира балон за пътуване със Сингапур, който не изисква посетителите да бъдат карантинирани. Но с увеличаване на случаите на Covid, правителствените агенции отложиха старта на програмата, с две седмици.
Пето авеню, Ню Йорк
Пето авеню все още е дом на два от най-лъскавите магазини в света: Saks Fifth Avenue и Bergdorf Goodman. Но Анри Бендел затвори вековния си магазин, а Barneys New York, само на една пресечка от там обяви ликвидация. Няколко витрини, включително бившият флагман на Ралф Лорън, остават свободни.
Но магазините ще направят всичко възможно, за да внесат празнично настроение, дори когато случаите на Covid в Ню Йорк се увеличиха. Както обикновено, Saks, Bergdorf и бутици като Dolce & Gabbana и Louis Vuitton са в центъра на коледните украшения. Местната бизнес група инсталира произведения на изкуството на големи играчки, като мече, балони според Джером Барт, президент на Асоциацията на Пето авеню.
Тази подготовка идва след нестабилно лято, когато някои магазини на Пето авеню бяха ограбени на фона на протестите, след смъртта на Джордж Флойд.