Фондовата борса започва да отразява приоритетите на поколението „Милениум” (родените в периода между 80-те години на миналия век и първите години от новото хилядолетие).

Акции, свързани с пътуване и свободно време, включително пъбове, авиокомпании и пицарии, удариха търговците на дребно, след като потребителското доверие се засили след финансовата криза. За европейските и американските индекси, които проследяват индустриите, добрият инвестиционен резултат достигна най-високото си ниво най-малко от 2011 г. насам, предаде Bloombеrg.

Снимка 217831

Източник: Bloomberg

„Преживяванията помагат на младите да оформят своята идентичност и да създават спомени в по-висока степен, отколкото при по-възрастните поколения. Ще искате да се вгледате в компании, фокусирани върху спортни събития на живо, фестивали, онлайн гейминг, „споделящата икономика”, пътуване и дори стрийминг на музика – всичко това са изживявания, които младежите могат да споделят с приятелите си”, сочи Сарбджит Нахал, директор на тематичното инвестиране в Bank of America Corp.

Тези 50 марки имат най-голямо влияние върху младите хора

Тези 50 марки имат най-голямо влияние върху младите хора

Вижте ги, защото именно това поколение ще стане най-голямата потребителска група

Проучване на компанията за пазарни изследвания Harris Poll и платформата за продажба на билети Eventbrite Inc. е установило, че 78% от представителите на поколението на хилядолетието по-скоро биха дали пари за преживяване, отколкото за материални стоки. При хората от поколението „Бейби бум” (родените след Втората световна война, приблизително между 1946 г. и 1964 г.) този процент е 59. Около 82 на сто от младите хора са споделили, че са ходили на събитие на живо като концерти и фестивали през изминалата година, а 72% са планирали да повишат разходите си за мероприятия на открито.

Снимка 217830

Източник: Bloomberg

Обаче за цялото това забавление има една жертва: спестяванията. Със свиването на доходите едва 34% от младите по света твърдят, че пестят достатъчно средства всеки месец според проучване на компанията за маркетинг и медийни проучвания Nielsen. Купуването на кола била топ приоритет за едва 15% от хората от поколението „Милениум” според доклад на Goldman Sachs. Броят бил същият за покупката на телевизор и едва 10% за луксозна чанта.

Колко пари дължат американските студенти?

Колко пари дължат американските студенти?

Една колосална сума