Оказва се, че в края на тази година хотелските транзакции в т.нар. дублиращи дестинации или дестинациите близнаци - места, които приличат на други популярни обекти, но са значително по-малко популярни, по-евтини и с по-ниска посещаемост, са по-високи в сравнение с техните известни аналози. Това става ясно от нов доклад на Mastercard.
Някои дестинации са любими с причина, независимо от годината или сезона. Пътуващите винаги ще се тълпят в Рим заради неговата история, храна, изкуство и хотели. Париж, Токио и Копенхаген също са в списъците за ваканции на мнозина - за пазаруване, културните забележителности и ресторантите със звезди Мишлен.
И все пак понякога вероятно искате да изпитате цялата тази магия за много по-малко пари. И точно тук влизат в действие "дестинациите близнаци".
Вероятно сте чували за "дублиращото пътуване" или по-малко известни дестинации, които са напълно конкурентни на други популярни места, обект на масов туризъм. В годишния прогнозен доклад на Mastercard Economics Institute се казва, че "това са места, които предлагат подобни атракции и преживявания на по-ниски цени или с по-малки тълпи туристи".
Повишаването на общото ценообразуване, обяснява докладът, е променило поведението на потребителите при покупки, включително как харчим пари за пътуване.
Източник: EPA/БГНЕС
Можете да избягате от тълпите с тези 13 "дублиращи дестинации", казват експерти по пътувания. За продукти и услуги с различни налични нива на цена и качество може да видим тенденция на "търговия надолу, където потребителите избират по-достъпни версии", се отбелязва още в доклада.
Дестинациите "близнаци за пътуване" позволяват на пътниците да търгуват по "хоризонтала", вместо да "търгуват надолу" — и много от нас вече участват в тази тенденция. Анализът на Mastercard показа, че средният годишен ръст на "хотелските транзакции в дублирани дестинации е с девет процентни пункта по-висок в сравнение с техните по-известни аналози".
В Европа това означава, че туристите могат сменят престоя си в Копенхаген с Амстердам, като и двата града предлагат "живописни канали и атмосфера, подходяща за велосипедисти", според доклада на Mastercard.
В Мексико пътниците откриват, че "кристално чистите води и тучната зеленина на Бакалар съперничат на красотата на Тулум", а в Югоизточна Азия "зашеметяващите плажове и спокойните пейзажи на Ломбок предлагат, които алтернатива на оживените тълпи в Бали".
Като други близнаци за пътуване, докладът определя Фукуока в Южна Япония като отлична алтернатива на Токио, Дъблин в замяна на Лондон и Атина вместо римска ваканция.